آفتاب

سالک: خون شهید نمر مقدمه فروپاشی عربستان است

سالک: خون شهید نمر مقدمه فروپاشی عربستان است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر گفت:‌ دست زدن به خون شهیدی مثل مرحوم شیخ نمر به تعبیری باعث شده مقدمات فروپاشی عربستان سعودی شکل بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عنوان کرد: عربستان سعودی از گذشته تا به حال تحت فرمان شیطان بزرگ و دشمنان اسلام عمل کرده و در جریان عملیات علیه یمن و سایر حرکت‌هایی که صورت داده بی‌تردید با هدایت آمریکا و اسرائیل بوده است.

او ادامه داد: عربستان از جمله عناصر مزدور در سلطه جهانی است و استقلال فکری و عملیاتی ندارد. پشتیبانی مردم را هم ندارد و تکیه عربستان بر دلار نفتی است؛ نوع تفکر حاکم بر عربستان تفکرات وهابی است که ثمره آن داعش و القاعده و جریاناتی است که در قالب جنگ‌های نیابتی اسلام را با چالش مواجه کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: عربستان تنها کشور اسلامی است که بیش از سایر کشورهای اسلامی از آمریکا و اروپا سلاح می‌خرد. در واقع این کشور هم در سلاح و مهمات و هم در کالاهای تغذیه‌ای بازار مصرف آمریکا، اروپا و اسرائیل است.

سالک خاطر نشان کرد: مطمئنیم مردم عربستان اعم از شیعه و سنی در مورد این کشتار و همچنین حادثه منا ساکت نمی‌نشینند و برخورد لازم را انجام خواهند داد.

او در پاسخ به سوالی درباره لزوم واکنش جهان اسلام نیز گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند از سیاسیون کشورهای اسلامی ناامیدیم. امیدواریم علما و مردم جهان اسلام پاسخ این اقدام را بدهند.

انتهای پیام
کد N1089857

وبگردی