آفتاب
رئیس فراکسیون بدر عراق:

اعدام شیخ النمر درهای جهنم را به روی آل سعود گشود

اعدام شیخ النمر درهای جهنم را به روی آل سعود گشود

رئیس فراکسیون بدر عراق با اشاره به اعدام شیخ النمر از سوی رژیم سعودی آنرا به مثابه گشودن درهای جهنم به روی آل سعود دانست و از دولت عراق خواست که سفارت عربستان را تعطیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، قاسم الاعرجی رئیس فراکسیون پارلمانی بدر عراق گفت: اعدام شیخ النمر جنایت بزرگی است که بدون مجازات نمی ماند و پایه رژیم سعودی را در ریاض به لرزه در خواهد آورد.کشتن افراد بی گناه و علمای دینی از سوی آل سعود نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان است و درهای جهنم را به روی آل سعود گشود.

وی از دولت عراق خواست که روابط دیپلماتیک با عربستان سعودی را قطع کند و مانع از ورود کالای سعودی به عراق شود.

الاعرجی این پرسش را مطرح کرد که واکنش سازمان ملل و شورای امنیت در قبال این جنایت چیست؟

وی خواستار اتخاذ موضع عربی و اسلامی در قبال عربستان سعودی و اعمال مجازات های اقتصادی شد.

 از سوی دیگر خلف عبدالصمد رئیس فراکسیون پارلمان الدعوه نیز اعلام کرد: با نهایت تاسف و تالم خبر اعدام شیخ نمر النمر که به مثابه ندای معارضان عربستانی بود را دریافت کردیم.اعدام شیخ النمر تبعات وحشتناکی به دنبال دارد و پایان آل سعود را رقم خواهد زد.

وی از دولت عراق خواست که سفارت عربستان سعودی را در عراق تعطیل کند و همه تروریست های سعودی در زندان های عراق را در واکنش به جنایات تروریستی آنها اعدام کند.

عبدالصمد از جامعه جهانی نیز خواست که مانع از نقض حقوق بین المللی شود.اعدام شیخ النمر نقض حقوق بشر و آزادی بیان و نقض قانون بین المللی است و جامعه بین المللی باید علیه عربستان سعودی مجازات هایی اعمال کند و از حقوق معارضان عربستانی حمایت کند.

کد N1089647

وبگردی