آفتاب
هاشمی رفسنجانی:

شهادت «شیخ نمر» امت اسلام را از دست بقایای امویان نجات خواهد داد

شهادت «شیخ نمر» امت اسلام را از دست بقایای امویان نجات خواهد داد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: خون به ناحق ریخته شده‌ شهید باقر النمر، درخت پژمرده اسلام را طراوت بخشیده و امت واحده را از دست فرعون‌های زمان و بقایای امویان نجات خواهد دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله هاشمی رفسنجانی با صدور پیامی شهادت آیت الله باقر النمر رهبر شیعیان عربستان را تسلیت گفت و تاکید کرد: خون به ناحق ریخته شده‌ شهید باقر النمر، «امت واحده» را از دست فرعون‌های زمان و بقایای امویان نجات خواهد دهد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ  فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلً

آسمان مکتب اسلام و مذهب تشیّع، از نخستین روزهای آغاز بعثت تاکنون، شاهد درخشش ستارگان تابناکی بوده و هست که نور خویش را از وجود گل سرسبد آفرینش و خورشید جاودان ختمی مرتبت می‌گیرند تا در ظلمات جهل بت‌پرستانه، غرور مستانه قدرت و در شب‌های تاریک فریب، تزویر، تهدید، تطمیع، تهییج و تشویق دیگران برای مرگ هم‌کیشان، چراغ راه انسان‌ها در ابعاد فردی و اجتماعی باشند. شگفتا که جدال نور و ظلمت در این هزار و چهارصد و سی و هفت سال برقرار بود و حکایت خونین ستارگان، همان است که می‌گویند:

هر شب ستاره‌ای به زمین می‌کشند و باز

این آسمان غم‌زده غرق ستاره است

آیت‌الله نمر باقر النمر یکی از آن ستارگان تاریخ تشیّع بود که براساس اتفاق تاریخی و جغرافیایی، در سرزمین وحی به دنیا آمد و پس از پنجاه و هشت بهار، آسمانی شد که یادگار جدال نور و ظلمت از زمان ابراهیم و نمرود، محمد(ص) و ابوجهل و علی(ع) و ابوجهل‌هاست.

سرزمینی که مظلومیت شیعه را در سکوت، فریاد می‌زند و با خون مظلومان، بر بوم تاریخ می‌نگارد تا روزی حقیقت مطلق از پس ابرهای غیبت بدرخشد و دل‌ها را به سرچشمه معرفت برساند و سیراب نماید.

و اینک، در اوج قحطی استدلال و منطق و استیلای تندروی‌های قومی و مذهبی که گروهی و متأسفانه دولت‌هایی، با گفتار و رفتار خویش، عامل وهن اسلام و موجب بدنامی مسلمانان شده‌اند، خون به ناحق ریخته شده‌ی این شهید بزرگوار، درخت پژمرده اسلام در برادرکشی‌ها را با هوشیاری سیاسی، به طراوت تاریخی خویش برگردانده و «امت واحده» را از دست فرعون‌های زمان و بقایای امویان و دیگر دشمنان انسانیت، اسلام و تشیّع نجات خواهد دهد.

شهید آیت‌الله نمر که با زندگی طلبگی و عالمانه و سخنان منطقی و عاقلانه، الگوی همه‌ی مسلمانان و به خصوص شیعیان و بزرگان اسلام در سیاست و دیانت بود و خواهد بود، با مبارزه، تبعید، شکنجه، جانبازی، اسارت و سرانجام شهادت، نمونه‌ی کوچکی از زندگی همه ائمه شیعه(ع) است که در مقابل قلدر مأب‌های تاریخ بشریت سر فرود نیاورد‌ه‌اند.

اینجانب با نهایت حزن و اندوه، شهادت این عالم بزرگوار را که از محل شهادت خویش بر بال فرشتگان به بزم اولیاء و انبیاء رفته است، به جهان اسلام، شیعیان اقصی نقاط گیتی، آزادگان و آزاداندیشان جوامع بشری و به ویژه مردم مظلوم عربستان و خاندان و خانواده بزرگ النمر تسلیت می‌گویم و مطمئنم نام ایشان در تاریخ اسلام جاودان خواهد بود.

اکبر هاشمی‌رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام»

کد N1089617

وبگردی