آفتاب

ائمه جمعه اهل سنت کرمانشاه اعدام شیخ نمر را محکوم کردند

ائمه جمعه اهل سنت کرمانشاه اعدام شیخ نمر را محکوم کردند

ائمه جمعه اهل سنت کرمانشاه با صدور بیانیه‌ای اعدام آیت الله شیخ نمر را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، در این بیانیه آمده است:

«اکنون که جهان اسلام در آتش تفرقه و افراطی‌گری دشمنان اسلام گرفتار است و ضرورت دنیای اسلام حفظ وحدت بین امت اسلامی برای دفع فتنه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب است، حکومت سرسپرده عربستان که داعی برقراری احکام شرع اسلام را دارد در اقدامی که به تشدید اختلافات مذهبی دامن می‌زند با به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر باقر النمر به روشنی گام در مسیر دشمنان وحدت مسلمین برداشته است.

ما ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه وظیفه شرعی و اخلاقی خود می‌دانیم که این اقدام ظالمانه دولت عربستان سعودی را به شدت محکوم کنیم و اعلام می‌کنیم هیچ فرد عاقل، دارای منطق و وجدان بیدار این عمل زشت را نمی‌پذیرد.

این اقدام نسنجیده و مغرضانه حکام سرسپرده عربستان در اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر و تعدادی از مسلمانان آن کشور در حالی صورت می‌گیرد که هنوز زخم مصیبت کشتار هزاران حاجی مسلمان آن در حوادث حج امسال و فاجعه منا التیام نیافته است.

در پایان از مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های اسلامی و تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان می‌خواهیم نسبت به این اقدام ناشایست حکام عربستان عکس العمل نشان داده و آن را محکوم نمایند. همچنین از همه مسلمانان بیدار می‌خواهیم با حفظ وحدت و همبستگی، ایادی استکبار جهانی را ناامید نمایند.»

انتهای پیام

کد N1089498

وبگردی