آفتاب
نظریه پرداز آمریکایی در گفتگو با مهر:

غرب چشم خود را به روی جنایات عربستان بسته است

غرب چشم خود را به روی جنایات عربستان بسته است

نظریه پرداز آمریکایی با اشاره به اعدام شیخ نمر توسط عربستان سعودی گفت: آمریکا و دیگر کشورهای غربی چشم خود را به روی جنایتهای عربستان بسته اند.

خبرگزاری مهر/گروه بین الملل: وزارت کشور عربستان سعودی امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۴۷ نفر را در این کشور اعدام کرده است که آیت الله «شیخ نمر النمر» و «فارس الشویل» نیز در میان آنها قرار دارند.

دادگاه عالی عربستان حکم اعدام شیخ نمر النمر را تأیید کرده بود و این حکم در مرحله ای قرار داشت که تنها به دستور پادشاه عربستان اجرا و یا لغو می شد که به مرحله اجرا درآمد. آنچه در این میان جالب توجه می نماید چشم چوشی مدعیان حقوق بشر در خصوص جنایات آل سعود است.

استفن لندمن نظریه پرداز آمریکایی در خصوص اعدام شیخ نمر النمر و چرایی سکوت حامیان غربی آل سعود از این اقدام به خبرنگار مهر گفت: تنها نظر من در این خصوص این است که آمریکا و دیگر کشورهای غربی به همراه رسانه های عمده خودشان چشم خود را به روی زشت‌ترین جنایات ریاض بسته اند.

این نظریه پرداز برجسته آمریکایی در ادامه تصریح کرد: آنها چشمان خود را به روی نقض وحشتناک حقوق بشر توسط عربستان بسته اند.

لندمن در ادامه افزود: حامیان عربستان سعودی چشمان خود را به روی حمایت های سعودی از داعش و دیگر گروه های تروریستی بسته اند. عربستان حامی تروریستها است و این موضوع اصلا برای حامیان آن اهمیت ندارد.

وی در ادامه یادآور شد: آنها چشمان خود را به روی تجاوز عریان و آشکار عربستان به یمن که با هماهنگی واشنگتن صورت گرفته است بسته اند.

لندمن در پایان با اشاره به جنایتهای دولت آمریکا در سوریه تصریح کرد: حامیان آمریکا و عربستان شریک جنگ اوباما در سوریه هستند.

کد N1089495

وبگردی