آفتاب
پیش‌بینی روزنامه‌نگاران فایننشال تایمز؛

"اسد می‌ماند، مرکل می‌رود، نفت 50 دلار می‌شود"

"اسد می‌ماند، مرکل می‌رود، نفت 50 دلار می‌شود"

همزمان با آغاز سال 2016 میلادی‌ روزنامه نگاران در روزنامه فایننشال تایمز پیش بینی‌های متعددی را در رابطه با برخی از مهمترین و قابل توجه‌ترین روندهای سیاسی و اقتصادی اخیر مطرح کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رائولا خلف، یکی از روزنامه نگاران در روزنامه فایننشال تایمز می‌گوید: به احتمال زیاد بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بر مسند قدرت باقی خواهد ماند حتی اگر سمت او به عنوان رهبر سوریه صوری باشد و علی رغم توافق آمریکا و روسیه در خصوص برنامه‌ای برای حل جنگ داخلی سوریه که یک دوره گذار سیاسی 18 ماهه را تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در نظر دارد، این راه مملو از خطر و ریسک خواهد بود.

گیدئون راخمن، یکی دیگر از روزنامه نگاران می‌گوید: وضعیت سیاسی در آلمان روز به روز وخیم‌تر خواهد شد چرا که این کشور در سال 2015 میلادی حدود یک میلیون آواره و پناهنده از خاورمیانه را پذیرفت و اگر چه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان کنفرانس حزب حاکم "دموکرات مسیحی" با تحسین حضار رو به رو شد اما حمایت هم حزبی‌هایش برای حفظ او در سمت صدر اعظمی کافی نیست.

راخمن افزود: موضوع هیجان انگیز شورش از جانب دولت‌های محلی است که خودشان را در رسیدگی به آمار و ارقام رسما ناتوان اعلام کرده‌اند. در واقع این مساله نهایتا منجر به ایجاد چالشی برای آنگلا مرکل از طرف حزب حاکم "دموکرات مسیحی" می‌شود که جایگاه او را غیر قابل دفاع می‌سازد.

اد کروکس، یکی دیگر از روزنامه نگاران معتقد است: آن‌ها که به رونق مجدد سریع بازار نفت در جریان سال 2015 میلادی معتقد بودند، به شدت ناامید شدند اما این مساله آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، بد نیست. اگر چه لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران احتمالا باعث می‌شود این کشور نفت بیشتری برای بازار جهانی فراهم کنم، اما مشکلات مالی تولید کنندگان نفت جهان آن‌ها را مجبور ساخته تا پروژه‌ها را لغو کرده و برنامه‌های حفاری نفت را متوقف کنند که منجر به کاهش تامین آتی این "طلای سیاه" می‌شود.

کروکس مدعی است: نفت خام برنت به ارزش هر شبکه 50 دلار مبلغ بسیار کمی برای این صنعت محسوب می‌شود که بتواند سرمایه‌گذاری‌های لازم را برای تحقق نیازهای جهانی رو به افزایش انجام دهد. در صورتی که اقتصاد جهان دچار بحران و کساد نشود، به نظر می‌آید سال 2016 میلادی سالی است که بهای نفت به قیمت پایدارتری باز می‌گردد.

انتهای پیام

کد N1089459

وبگردی