آفتاب

هانی زاده: سعودی با اعدام شیخ نمر انتقام شکست‌هایش در یمن، سوریه، لبنان و عراق را می‌گیرد

هانی زاده: سعودی با اعدام شیخ نمر انتقام شکست‌هایش در یمن، سوریه، لبنان و عراق را می‌گیرد

یک کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است اعدام شیخ نمر باقر النمر عالم برجسته عربستانی باعث فروپاشی رژیم آل سعود می شود.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با گروه بین الملل خبرآنلاین ضمن محکوم کردن این جنایت رژیم سعودی در ارزیابی اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعیان این کشور گفت: اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط رژیم ال سعود نشانه استیصال و آغاز فروپاشی تدریجی این حکومت است.

هانی زاده گفت: شکست سیاست های رژیم جنایتکار عربستان در یمن، سوریه، لبنان و عراق موجب شده است که حکومت پادشاهی سعودی برای انتقام گیری از مسلمانان معتدل و مخصوصا شیعیان مناطق شرق این کشور و جهان دست به این جنایت هولناک بزند.

هانی زاده در ادامه با تاکید بر نقض فاحش حقوق بشر مبنی بر اینکه این شیخ فقید هیچگاه نتوانست در دادگاهی معتبر و صالحه از خود دفاع کند گفت: «اعدام شیخ نمر برخلاف موازین بین الملی صورت گرفته است و ال سعود هیچ گاه اجازه دفاع به این شخصیت برجسته دینی و سیاسی را نداد ، این نشان می دهد که عربستان سعودی تاب تحمل صدای مخالفین را ندارد و جامعه جهانی هم باید در مقابل این جنایت واکنش های جدی از خود نشان دهند. »

این کارشناس مسائل خاورمیانه تبعات این اقدام کثیف را برای اینده حکومت پادشاهی سعودی سنگین ارزیابی کرد و گفت: «اقدام رژیم عربستان در اعدام این روحانی شیعه به انزوای شدید سیاسی عربستان منجر خواهد شد و یک خیزیش مردمی در شهرهای شیعه نشین عربستان را سازماندهی خواهد کرد، ضمن اینکه عربستان سعودی هم در نزد افکار عمومی ملت های جهان محکوم خواهد شد و این مقدمه ای برای فروپاشی عربستان است. عربستان سعودی در اینده با یک بحران هویتی چه در داخل و چه در سطح منطقه مواجه خواهد شد.»

49310

کد N1089383

وبگردی