آفتاب
معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران

آل‌سعودی تاوان به شهادت رساندن شیخ نمر را خواهد داد

آل‌سعودی تاوان به شهادت رساندن شیخ نمر را خواهد داد

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: آل سعود قطعا تاوان سیاست اشتباه خود و به شهادت رساندن شیخ نمر را خواهد داد.

سامان نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن محکوم کردن اجرای حکم اعدام شیخ نمر گفت: این جنایت نشانگر ترس و توحش مدرن رژیم آل سعود است.

وی ادامه داد: سازمان های بین‌المللی باید نسبت به این قضیه ورود کنند، مخصوصا کشورهای جهان اسلام از طریق سازمان کنفرانس اسلامی باید اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان دهند.

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به مستندات موجود رژیم آ‌ل‌سعود در سال 2015 میلادی بیشترین اعدام و بیشترین اقدامات ضد حقوق بشری را داشته است و در واقع ادعای آن‌ها تحت عنوان حمایت از حقوق بشر جوک رسانه‌ای و طنز است و همه اقدامات آل‌سعود نشان‌دهنده وجود دسیسه‌های آمریکا و صهیونیست در این ماجراست.

نیازی افزود: چالش ما همیشه با آل سعود به دلیل متهم کردن ما به نقض حقوق بشر بوده است، اما خودشان بزرگترین ناقض حقوق بشر هستند و بر اساس منشور سازمان ملل و اعلامیه حقوق بشر آل سعود ضد حقوق بشر فعالیت می‌کند؛ لذا می توان گفت که سیاست های این رژیم در منطقه به خوبی پیش نرفته و آن‌ها نتوانستند برای رسیدن به اهداف خود کاری از پیش ببرند تا جایی که جنگی را بر علیه یمن راه انداخته اند.

وی با بیان اینکه نارضایتی های داخلی بسیار شدیدی در عربستان سعودی حاکم است گفت: عربستان سعودی از ترس و استیصال دست به چنین جنایتی زد و مسبب شهادت شیخ نمر شد تا بتواند مقابل حرکت‌های اجتماعی و قیام مردمی بایستند که قطعا سیاستشان، سیاست اشتباهی است و آل سعود تاوان این سیاست و به شهادت رساندن شیخ نمر را خواهد داد.

معاون اجرایی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد:‌ مرکز دانشجویی حقوق بشر چنین اقدامی را محکوم کرده و شهادت شیخ نمر را به همه مسلمانان جهان تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام

کد N1089376

وبگردی