آفتاب
واکنش‌ها به اعدام شیخ نمر؛

مجلس اعلای اسلامی عراق:این اقدام اشتباه بود/ انصارالله محکوم کرد

مجلس اعلای اسلامی عراق:این اقدام اشتباه بود/ انصارالله محکوم کرد

مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اعدام «شیخ نمر النمر» اعلام کرد: مقامات سعودی با این اقدام، اشتباه بزرگی را مرتکب شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، اعدام «شیخ نمر النمر» رهبر شیعیان عربستان توسط مقامات سعودی، واکنش گروه‌ها و شخصیت های اسلامی مختلف را به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش، به دنبال این اقدام، مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت شدید اعدام «شیخ نمر النمر» اعلام کرد: مقامات سعودی با این اقدام، اشتباه بزرگی را مرتکب شدند.

از سوی دیگر، جنبش انصارالله یمن نیز با انتشار بیانیه ای، اقدام مقامات سعودی در اعدام شیخ نمر النمر را به شدت محکوم کرد.

این در حالی است که رئیس حزب «الدعوه» عراق نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت شدید اعدام شیخ نمر النمر، تصریح کرد: این اقدام، عواقب وخیمی را برای رژیم سعودی به دنبال خواهد داشت.

در همین حال، جبهه ملی آزادسازی فلسطین نیز در بیانیه ای با اعلام اینکه اعدام شیخ نمر النمر، جنایت بزرگی محسوب می شود، اعلام کرد: مقامات سعودی تلاش می کنند تا شعله های آتش فرقه گرایی را بیشتر کنند.

از سوی دیگر، «شیخ بدرالدین حسون» مفتی اعظم سوریه نیز در اظهاراتی، اعدام شیخ نمر النمر را به شدت محکوم کرد.

حزب «أهل الحق» عراق نیز در بیانیه ای ضمن محکومیت شدید اعدام شیخ نمر النمر، اعلام کرد: عربستان سعودی پس از ناکام ماندن در اجرای پروژه های فرقه گرایانه خود در منطقه روی به اعدام شیخ نمر النمر آورد.

کد N1089353

وبگردی