آفتاب
علم الهدی:

شهدای نخبه آیینه شفافی از راهبردهای حرکتی هستند

شهدای نخبه آیینه شفافی از راهبردهای حرکتی هستند

امام جمعه مشهد با بیان این مقام معظم رهبری، فتنه 94 را در برابر فتنه‌ی سال 88 به عنوان نفوذ معرفی کردند، اظهار کرد: امروز دشمن در تلاش است برای تدارک این فتنه، عناصر و جریان‌های زاویه ‌دار با ولایت فقیه را به عنوان مزدور یارگیری کند و به خدمت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، آیت الله "سید احمد علم الهدی" همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان دارالعباده و دارلعلم یزد، در مراسم یادمان شهدای علم و فناوری که در جوار تربت پاک سومین شهید محراب در مسجد حظیره یزد برگزار شد، گفت: این مراسم که به عنوان یادمان شهیدان "احمدی روشن"، "میرحسینی" و شهید "تهرانی‌مقدم" نامگذاری شده است، نه فقط برگزاری چندمین یادمان این شهدای سرافراز آسمان نخبگی این کشور است بلکه به نمایش گذاشتن پرده شفاف و پرنگاری از راهبردهای حرکتی این شهدا برای نسل امروز جامعه به ویژه جوانان است.

وی جریان راهبردی شهدای نخبه‌ی کشورمان را مبین کلام قران کریم دانست و در این باره تصریح کرد: خداوند در قران کریم می‌فرماید؛ "برخی از مومنین عهد خود با خدا را با صداقت به پایان می‌رسانند و رسوخ و ثبات آنها در عهد و پیمان با خدا آنچنان محکم و استوار است که تغییری در آن روی نخواهد داد."

وی افزود: علت شهادت نخبگانی مانند شهید احمدی روشن این بود که این افراد شخصیت قابل استخدام و انتقال از عرصه توسعه این انقلاب و مردم به پایگاه‌های غرب نبودند و راسخ در عهد و پیمانشان بودند به نحوی که تمام وجودشان را به پای بندگی خداوند ریختند.

امام جمعه مشهد با بیان این که امروز پایگاهی از پایگاه‌های علمی غرب در دنیا وجود ندارد مگر این که متخصصان درجه یک آنها یک دانشمند ایرانی باشد، خاطرنشان کرد: این دانشمندان ایرانی که آب و خاک خود را رها کردند و سرزمین خود را پشت سر انداختند و برای توسعه درآمد‌ها و منافع مادی خود به دشمن پناه برده و سرمایه‌های خودشان را به پای دشمن می‌ریزند، افتخار ملت ایران نیستند بلکه افتخار ما شهید احمدی روشن‌ها و میرحسینی‌هایی هستند که خون خود را با تمام وجود در پای این انقلاب و ملت ایران ریختند.

وی اظهار کرد: البته برخی به دنبال مذاکرات هسته‌ای، خون این شهدا را پایمال شده و هدر رفته عنوان می‌کنند که باور اشتباهی است و از سوی دشمنان برای ناامیدسازی جامعه مطرح می‌شود در حالی که معتقدیم خون این شهیدان با متوقف شدن چرخ چند سانتریفیوژ از بین نخواهد رفت.

علم الهدی اظهار کرد: محصول فناوری شهید احمدی روشن، بومی سازی در کشورمان بود به طوری که پس از شهادت وی 300 نخبه کشورمان در این رشته ثبت‌نام کردند و حتی 10 نفر نیز از راهشان بازنگشتند.

وی گفت: دشمن شاید بتواند روزی سانتریفیوژ‌های ما را متوقف کند و اورانیوم غنی شده را از کشورمان خارج سازد ولی هیچگاه نخواهد توانست بر اندیشه‌ها و علم و دانش نخبگان کشورمان سیطره یابد زیرا امروز تا حدی از غنای فناوری اورانیوم بهره‌مند هستیم که هر لحظه اراده کنیم در بازه زمانی شش ماه می‌توانیم تا 90 درصد غنی سازی داشته باشیم.

وی این توانمندی علمی کشورمان را برکت خون‌هایی دانست که با انفجاری استکباری از بدن پاک و مقدس نخبگان کشورمان بر زمین ریخته شده است.

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: ریخته شدن خون شهید احمدی روشن دو واقعیت را پیش روی ما نمایان ساخت، اول این که دشمن عمق خودکفایی این مرز و بوم را نشانه رفته است لذا نسل امروز باید بدانند که دشمنان ما دیگر دشمن جسم و جان و دشمن نفت و ثروت و سرمایه صرف کشورمان نیستند، بلکه دشمن علم و توسعه فناوری ملت ماست.

وی توسعه علمی کشورمان در حدی که سایر کشورها را وابسته به دانش کشورمان کند را موجب زوال دشمنان خواند و گفت: به همین دلیل نیز جریان‌های سیاسی وابسته به غرب، جریان‌های زاویه‌دار با مقام معظم رهبری و آنهایی که به دنبال یک دست آمریکایی و اروپایی هستند درصدد تبدیل دانشگاه‌های ما به مراکز اردوکشی سیاسی یا کانون‌های ابتذال اخلاقی و بی‌بند و باری هستند چرا که در این صورت دانشگاه‌های ما دیگر مرکز فناوری و کانون علم نیستند.

وی با بیان اینکه دیگر واقعیتی که به دنبال شهادت شهید احمدی روشن آشکار شد، عمق عداوت و دشمنی استکبار و صهیونیست با جمهوری اسلامی بود، تاکید کرد: به اذعان رادیوی ملی آمریکا، ایرانی‌ها در جریان برجام بسیار سریع‌تر از آنچه تصور می‌شود در خصوص برچیدن برنامه‌های هسته‌ای خود اقدام کرده است.

علم الهدی توقف سریع سانتریفیوژ‌ها و جراحی شدن قلب راکتور اراک بدون توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد شرایط اجرای برجام را باعث نگرانی مردم درخصوص دوران پساتحریم خواند و گفت: عمل کردن عقب‌تر یا جلوتر از رهنموردهای رهبری به همان معنای ضد ولایت فقیه است.

وی با اشاره به بیانات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر این که آمریکا و جریان‌های کفر ضد اسلامی قابل اعتماد نیستند، عنوان کرد: در حالی که مقام معظم رهبری اعلام کردند که در صورت اعمال حتی یک تحریم از سوی آمریکا علیه کشورمان، برنامه‌ی اجرای برجام برچیده خواهد شد، کنگره آمریکا اخیراً برخلاف بند 29 برجام که اجرای کوچکترین اقدام و جریان علیه روابط تجاری و اقتصادی علیه کشورمان را منع کرده است، در قالب مصوبه‌ای که به امضای رئیس جمهوری آمریکا نیز رسیده، سابقه‌ی روادید کسانی که به ایران سفر کنند را نادیده گرفته و اعلام کرده است این افراد باید رواید جدید برای ورود به آمریکا دریافت کنند.

وی گفت: متاسفانه از روزی که برجام به تصویب رسید، عداوت‌ها و دشمنی‌های امریکا و بی‌احترامی‌های کنگره این کشور به حدی بوده که در دوران 37 ساله عمر انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است و هر چند قدم و هر لبخندی که به آمریکا تحویل داه‌ایم در مقابل ده‌ها حرکت غیراسنانی و غیراخلاقی از سوی آنها دریافت کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همه آحاد جامعه را موظف به رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و افزود: در حالی که به تازگی 26 نماینده کنگره امریکا از دیوان عدالت این کشور خواستار برداشت یک ملیارد و 750 میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده بانک مرکزی ایران در ازای خسارت‌های گروگان‌های آمریکایی در کشورمان در بیش از سه دهه قبل را مطرح می‌کنند، آیا اجرای این برجام کذایی برحسب شرایط اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری قابل قبول است؟

وی با بیان این که فتنه‌ی 88 فتنه‌ی سدشکنی بود، عنوان کرد: مقام معظم رهبری، فتنه 94 را در برابر فتنه‌ی سال 88 به عنوان نفوذ معرفی کردند و امروز دشمن در تلاش است برای تدارک این فتنه، عناصر و جریان‌های زاویه ‌دار با ولایت فقیه را به عنوان مزدور یارگیری کند و به خدمت بگیرد و زوایه‌های این افراد با ولایت فقیه را همانند فتنه‌ی 88 با خدعه‌ها و نیرنگ‌های خود پر کند.

علم الهدی در پایان از ملت ایران اسلامی خواست تا همانطور که با بصیرت از پس فتنه 88 برآمدند، خود را به سلاح بصیرت برای مقابله با فتنه 94 آماده سازند.

انتهای پیام

کد N1089238

وبگردی