آفتاب

اعتراف یک اسیر داعشی: داعش به ترکیه نفت می‌فروشد

اعتراف یک اسیر داعشی: داعش به ترکیه نفت می‌فروشد

واحد مرکزی خبر نوشت: جنگجوی ترکیه ای داعش از اسرار این گروه و رابطه آن با ترکیه و کشورهای عربی پرده برداشت.

به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني روسيا اليوم، يک عضو ترکيه اي گروه تروریستی داعش که به دست نيروهاي مدافع کرد اسير شده است در اعترافات خود از صادرات نفت و مبادلات بازرگاني بين اين گروه و ترکيه و کشورهاي عربي و ديگر اسرار اين گروه سخن گفت.

وي گفت: سرکرده ما هنگامي که در اردوگاه در ماه مه سال دو هزار و پانزده آموزش مي ديديم به ما گفت: اين گروه به ترکيه نفت مي فروشد.

به گفته او پول هاي حاصل از فروش نفت به ترکيه، به داعش کمک کرد تا همه مشکلات مالي را حل کند. آن ها هر روز تانکرهاي پر از نفت و گازوئيل و بنزين را به ترکيه مي فرستادند. منبع اصلي (درآمد) داعش فروش نفت است و ذخاير نفتي که دارند براي مدت طولاني کافي است. سرکرده ما گفت اين گروه پول زيادي از تجارت خود با ترکيه به دست مي آورد. وي همچنين گفت نفت با دلالي شماري از بازرگانان و تاجران فروخته مي شود اما به نام آن ها اشاره نکرد.

وي افزود: داعش همچنين محصولات زيادي از ترکيه و کشورهاي عربي دريافت مي کند.

آنها از هر يک از ما قبل از آغاز آموزش سوال کردند که آيا مي خواهيد شهيد شويد؟ من رد کردم. اين سوال از همه افرادي که جديد بودند پرسيده مي شد و کساني که مي پذيرفتند در مدت شش ماه از نظر ديني آن ها را آماده مي کردند و چون من نپذيرفتم مدت تعليم و آموزش من هفتاد روز بود.

تعليم ما از کتاب هاي ترکيه بود و هنگام آموزش تعدادي از اشخاص از ترکيه براي امتحان گرفتن از ما مي آمدند. آن ها ريش نداشتند اما از اعضاي گروه داعش بودند.

فرماندهان ما در اردوگاه آموزشي به ما گفتند داعش قصد ندارد به ترکيه حمله کند و در دوره آموزشي متوجه شدم که بيش از هزار ترکيه اي در صفوف داعش مي جنگند. در دوره آماده سازي در اردوگاه آموزشي به ما گفتند که داعش تنها سازماني است که دولت اسلامي در همه جهان تاسيس مي کند و به سرعت همه کشورها به يک خلافت براي داعش تبديل خواهند شد.

وي افزود يگان هاي مدافع کرد پانزدهم ژوئن دو هزار و پانزده مرا در شهر تل أبيض اسير کردند. فرماندهي گروه داعش اطلاع داد که يگان هاي کرد به اين شهر رسيده اند و به ما دستور داد که از آنجا عقب نشيني کنيم.

در مجموع چهارصد جنگجو توانستند از دست نيروهاي کرد فرار کنند. بعد از دستور عقب نشيني، گروه ما که از هفتاد نفر تشکيل شده بود سوار يک کاميون شدند که به نزديکترين روستا رفت در آنجا حدود نيم ساعت منتظر مانديم اما در آن موقع گروههاي ديگري از جنگجويان در آنجا حضور داشتند و هنگامي که زمان ترک اين روستا فرا رسيد مشخص شد که تعداد کاميون ها کافي نيست به همين علت دوازده نفر در روستا ماندند و من هم يکي از آن ها بودم.

در حملات هوايي ائتلاف شش نفر از جنگجويان ما کشته شدند و من جرات نکردم از روستا فرار کنم به همين علت تصميم گرفتم لباس غيرنظامي بپوشم و تا صبح منتظر بمانم. فکر مي کردم مي توانم به الرقه فرار کنم اما کردها همه پايگاهها را گرفته بودند در اين حال ساکنان روستا به خانه هايشان بازمي گشتند و زماني که از روستا خارج شدم نظاميان کرد مرا گرفتند.
وي گفت من از اينکه به صفوف داعش پيوسته ام پشيمانم اما اکنون اين هيچ معنايي ندارد و اگر من مبادله شوم جنگجويان اين گروه به خاطر چيزهايي که از آن ها گفته ام، مرا خواهند کشت و اگر به ترکيه بازگردم به اتهام پيوستن به داعش زنداني خواهم شد. اميدوارم هيچ کس اشتباهات مرا تکرار نکند. قبل از اينکه دير شود، به خوبي (درباره کاري که مي خواهيد انجام دهيد) فکر کنيد.

52261

 

کد N1089100

وبگردی