آفتاب
عضو کمیسیون حقوقی:

خون شیخ نمر موجب رویش جوانه‌های مقاومت در عربستان خواهد شد

خون شیخ نمر موجب رویش جوانه‌های مقاومت در عربستان خواهد شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خون شیخ نمر موجب رویش جوانه‌های پرشور مقاومت و آگاهی در عربستان و موجب نفرت مسلمانان از رژیم آل سعود خواهد شد.

میرهادی قره سید رومیانی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جنایت صبح امروز رژیم آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر گفت: از منظر اسلامی و دینی حکومتی که به سمت استبداد ، غرور و جنایت پیش برود ذلیل و خوار خواهد شد و این وعده الهی در قرآن است و این سرنوشت در انتظار رژیم آل سعود است.

وی افزود: رژیم سعودی پس از حادثه منا ، اتفاق جده و حمله وحشیانه به یمن آبرویی در دنیا ندارد و قطعا حقوق بشر در این کشور به بدترین وضع و نازل‌ترین شکل مورد توجه است و این جنایت و به شهادت رساندن شیخ نمر نیز مهر تاییدی بر وضعیت اسفبار حقوق بشر در عربستان سعودی است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به شخصیت شیخ نمر و جایگاه وی در میان مردم خاطرنشان کرد: شیخ نمر نقش بزرگی در محرومیت زدایی مادی و معنوی مردم عربستان داشت و در میان اقشار مختلف غیر تکفیری و سعودی در عربستان ، سوریه و ترکیه از احترام وشان بالایی برخوردار است و اعدام این بزرگ‌مرد یک توهین به جامعه جهانی و مسلمانان است.

وی تاکید کرد: باید مجامع جهانی گروه‌های آزادی خواه، سازمان ملل ، سازمان کنفرانس اسلامی و مدافعان حقوق بشر برای اعاده حیثیت و آبروی خود در مقابل جنایات سعودی‌ها در یمن و به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر واکنش سریع نشان دهند.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای اجلاس جهانی بین‌المجالس و اجلاس مجالس کشورهای اسلامی در اولین جلسه خود در مقابل این جنایت واکنشی سریع خواهد داشت و این موضوع را از مجامع بین‌المللی پیگیری می‌نماید، چرا که عربستان یک روحانی را به شهادت نرساند بلکه به دنبال از بین بردن خاستگاه یک تفکر آزادی خواه معتدل، و تعریف درستی از اسلام ناب محمدی بوده است.

انتهای پیام

کد N1089038

وبگردی