آفتاب

دمیدن جان دوباره به کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر

دمیدن جان دوباره به کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر

کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر در ماه‌های اخیر با حمایت‌های رهبری به بخش دولتی واگذار شد که در صورت نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات مدرن زمینه ایجاد اشتغال تا سقف 2000 نفر در این کارخانه فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت بافت بلوچ ایرانشهر گفت: کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر 36 سال قبل با هدف اشتغال‌زایی در این شهرستان احداث شد به‌طوریکه بیش از 2000 نفر در آن مشغول به کار بودند اما با توجه به آتش‌سوزی سال 87 که منجر به تخریب خط ریسندگی آن شد رفته رفته تجهیزات آن فرسوده و از تعداد کارکنانش کم شد و در نهایت این کارخانه عملا به سمت رهایی سوق پیدا کرد.

سجادی بیان کرد: سرانجام با حمایت‌های ویژه رهبری که نشان از دغدغه‌های ایشان در امر خودکفایی، رونق اقتصادی و اشتغالزایی منطقه داشت؛ این کارخانه به بخش دولتی واگذار و ماشین‌آلات آن پس از چندین سال خاک خوردن دوباره به چرخش افتاد و کارگران آن مشغول به کار شدند.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه با کمک 700 میلیارد ریالی رهبرمعظم انقلاب و دولت در راستای اشتغال‌زایی مردم منطقه دوباره راه‌اندازی شد و جان دوباره‌ای گرفت.

عبدالحسین سجادی با اشاره به اینکه در حال حاضر 197 نفر در این کارخانه کار می‌کنند، افزود: با نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات مدرن تعداد نیروی کار در این کارخانه به 2000 نفر می‌رسد.

وی گفت: در حال حاضر در قسمت رنگ‌ریزی سه شیفت نیروی کار داریم و در قسمت ریسندگی دو شیفت کار می‌کنند اما در قسمت بافندگی به لحاظ این که بخشی از ماشین‌آلات نیاز به لوازم یدکی دارند با محدودیت مواجه هستیم که امیدواریم خیلی زود این مشکل نیز برطرف شود.

انتهای پیام

کد N1089035

وبگردی