آفتاب
تحلیل بین الملل؛

اولین تصمیم اتحاد ریاض و آنکارا اجرا شد

اولین تصمیم اتحاد ریاض و آنکارا اجرا شد

اعدام اخیر رهبر بزرگوار شیعیان عربستان سعودی سندی روشن دال بر توطئه های خطرناک و مشترکی است که ریاض و آنکارا در سر دارند.

خبرگزاری مهر ـ گروه بین الملل: اعدام رهبر شیعیان عربستان دل هر انسان آزاده ای را به درد آورده است. خون پاک «شیخ نمر» در حالی در راه اعتلای اسلام راستین بر زمین ریخت که آل سعود به عنوان خاستگاه وهابی گری و تکفیر، همچنان به حمایت خود از گروه های متوحش تروریستی مانند داعش، النصره و جیش الاسلام در سوریه و عراق ادامه می دهد.

اعدام شیخ نمر را می توان نخستین پس لرزه دیدار حامیان گروه های تکفیری ـ تروریستی در ریاض دانست. دیدار اخیر رئیس جمهور ترکیه از عربستان سعودی و هم پیمانی ریاض و آنکارا در تشدید فشار بر شیعیان منطقه از یک سو و تشدید حمایتشان از گروه های تکفیری از سوی دیگر، خروجی خونینی به نام اعدام رهبر شیعیان عربستان سعودی داشته است.

خبرگزاری مهر در گزارشی که در تاریخ ۲۹ آذرماه با عنوان «فتنه جدید ترکیه و سعودی در راه است/ دیدار حامیان داعش در ریاض» منتشر کرد، نسبت به توطئه های مشترک «اردوغان» و «ملک سلمان» در منطقه هشدار داده بود. اعدام شیخ نمر توسط رژیم منفور و دیکتاتوری سعودی در همین راستا قابل ارزیابی است.

پر واضح اینکه؛ یکی از اهداف مشترک ترکیه و آل سعود در برهه فعلی، خاموش کردن موج بیداری اسلامی واقعی و جایگزینی امواج مسموم تکفیری و تروریستی در منطقه توسط داعش و دیگر گروه های تکفیری است.

در همین راستا؛ در دیدار اخیر اردوغان و ملک سلمان روی این مسئله اتفاق نظر صورت گرفت، لذا می توان تشکیل ائتلاف دروغین ترکیه و عربستان در مقابله با گروه های تکفیری را نیز در همین راستا ارزیابی و تحلیل کرد. به بیان بهتر؛ آنکارا و ریاض در ماورای این ائتلاف دروغین به دنبال مدیریت دوباره گروه های تکفیری ـ تروریستی و دادن تنفس مصنوعی به کالبد نیمه جان آنها برآمدند.

بنابر این گزارش، اعدام اخیر رهبر بزرگوار شیعیان عربستان سعودی سندی روشن دال بر توطئه های خطرناک و مشترکی است که ریاض و آنکارا در سر دارند. در این نقشه راه خونین، تروریسم دولتی رژیم سفاک سعودی و ترکیه به کمک پیاده نظام تکفیری آمده و ترکیبی خطرناک ایجاد کرده است.

 در این میان، مسلمانان آگاهی مانند شیخ نمر که افشاگر ماهیت رژیم دیکتاتوری آل سعود بوده اند، حکم موانعی سخت را دارند که بدون کمترین تردیدی باید از میان برداشته شوند، چه، «اسلام راستین» مفهومی است که هر اندازه در فضای امروز منطقه تقویت شود، حامیان گروه های تکفیری و در راس آنها آل سعود و ترکیه را از اهداف شوم خود دورتر می سازد.

بدیهی است که اقدام وقیحانه رژیم سعودی در اعدام رهبر شیعیان عربستان از سوی ملت های مسلمان و آگاه بی پاسخ نخواهد ماند و بازی رژیم سعودی با آتش نتیجه ای جز تسریع حرکت این رژیم خودکامه به سوی سقوط و نابودی نخواهد داشت.

 رژیم سعودی البته به نیت روحیه دهی به گروه های تکفیری ـ تروریستی دست به اعدام رهبری انقلابی و مصلحی آگاه زد اما نتیجه این اقدام چیزی جز نابودی این رژیم دست نشانده و مهره های تکفیری و تروریستی آن نخواهد داشت و دیری نخواهد پایید که خون پاک شیخ نمر دامنگیر ملک سلمان، اردوغان و دیگر حامیان داعش و گروه های تروریستی در منطقه شود.

کد N1088990

وبگردی