آفتاب

عراق اطلاعات حمله احتمالی در مونیخ را به آلمانی‌ها داده بود

عراق اطلاعات حمله احتمالی در مونیخ را به آلمانی‌ها داده بود

یک روزنامه آلمانی اعلام کرد که مسئولان این کشور اطلاعاتی که منجر به خنثی شدن حمله تروریستی مونیخ شده را از عراق دریافت کرده بودند و همین مسئله در اعلام هشدار امنیتی در شهر نقش داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه زوددویچه تسایتونگ آلمان در شماره امروز (شنبه) خود نوشت که اطلاعات اولیه درباره حمله تروریستی احتمالی تقریبا 23 دسامبر به دست مسئولان امنیتی رسید اما این اطلاعات تایید نشده بود و بعدا اسناد و مدارک بیشتری به دست آمد. پس از این نیز پلیس آلمان اطلاعاتی را درباره وقوع حمله احتمالی در شب آغاز سال نو میلادی از سازمان اطلاعات فرانسه دریافت کرد.

به گفته این روزنامه مسئولان آلمانی اطلاعاتی از عراق درباره حمله تروریستی احتمالی در شهر مونیخ دریافت کرده بودند و همین مسئله در اعلام هشدار امنیتی در این شهر نقش داشت.

این روزنامه اعلام کرد نام دو ایستگاه قطاری که قرار بود مورد هدف قرار بگیرند در اطلاعاتی که قبل از عید میلاد به دست آمده ذکر شده بود اما اسامی مهاجمان و زمان مشخص نبود. تنها در این اطلاعات آمده بود که مهاجمان مواد منفجره با خود به همراه دارند.

از زمان دستیابی به این اطلاعات آلمان کمیته ویژه‌ای را با عنوان "ژانویه" برای پیگیری صحت این اطلاعات تشکیل داد و براین اساس دستوراتی برای بازرسی از منازل صادر شد اما این دستورات اجرایی نشد چراکه هنوز احتمال وقوع حمله تروریستی تایید نشده بود و حتی مهاجمانی که گفته می‌شد در یکی از هتل‌های مرکز شهر اقامت دارند، هیچگاه پیدا نشدند.

پلیس آلمان روز جمعه اعلام کرد که براساس اطلاعات "دستگاه‌های امنیتی یک کشور دوست" به این نتیجه رسیده است که داعش قصد داشته شب سال نو میلادی دست به حمله در یکی از ایستگاه‌های اصلی راه آهن در شهر مونیخ بزند.

به دنبال حملات تروریستی داعش به پاریس کشورهای اروپایی تدابیر امنیتی خود را تشدید کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1088930

وبگردی