آفتاب

اوباما: برای کنترل خشونت‌ها با اسلحه دیگر منتظر کنگره نمی‌مانم

اوباما: برای کنترل خشونت‌ها با اسلحه دیگر منتظر کنگره نمی‌مانم

رییس‌جمهوری آمریکا در پیام سال نوی مسیحی 2016،‌ مساله مقابله با خشونت‌های مرتبط با سلاح گرم را مطرح کرد و آن را یک کار نیمه تمام در دولت خود خواند و گفت که دیگر منتظر اقدام کنگره برای مقابله با خشونت مسلحانه نمی‌ماند و در سال جدید میلادی با استفاده از اختیارات ریاست‌جمهوری به طور یک‌جانبه عمل می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزار فرانسه، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در جریان دیدار با لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا در نخستین روز کاری پس از سال نو، به بررسی گزینه ها در کاهش تلفات و جراحات ناشی از خشونت‌های مرتبط با سلاح گرم پرداخت.

اوباما در آغاز سال آخر ریاست جمهوری خود نسبت به پیشرفت ناچیز هفت سال گذشته در کاهش تلفات و استفاده از سلاح گرم در کشور ابراز تاسف کرد؛ خشونت‌هایی که هر سال جان 30 هزار آمریکایی را می گیرد که نیمی از آنها را خودکشی با سلاح گرم شامل می شود.

وی در این خطابه گفت:‌ تصمیم مربوط به سال جدید میلادی اقدامی در جهت کار ناتمام ما دررابطه با سلاح گرم است و من هرکاری را که از دستم برمی آید، انجام می دهم.

براساس گزارش شبکه خبری سی.ان.ان و روزنامه نیویورک تایمز، انتظار می رود اوباما در 12 ژانویه 2016 اجرایی شدن برنامه کنترل خرید و فروش سلاح را اعلام کند.

براساس این گزارش ها، این اقدامات شامل اعمال محدودیت های بیشتر در گزارش سلاح مفقودی یا سرقتی و اعمال محدودیت هایی در صدور مجوز برای فروشندگان سلاح است.

رییس جمهوری آمریکا با اشاره به تیراندازی دسامبر 2012 در مدرسه ابتدایی ایالت کانتیکت که 20 کودک به همراه شش بزرگسال جان خود را از دست دادند، گفت: ماه گذشته میلادی ما مراسم سومین سال کشته های شهر نیوتاون در کانتیکت را برگزار کردیم. در تمام آمریکا نجات یافتگان خشونت های مرتبط با سلاح گرم و خانواده های قربانیان به تنهایی یاد عزیزانشان را زنده نگه می دارند و هنوز کنگره تصمیم نگرفته تا بابت این مساله نظری بدهد.

این سخنرانی از سوی اوباما در حالی صورت گرفته که ایالت تگزاس آمریکا طی قانونی مجوز حمل سلاح در مکان های عمومی را آزاد کرده است.

انتهای پیام

کد N1088869

وبگردی