آفتاب

وزیر دفاع فرانسه در بحرین: داعش در حال عقب‌نشینی است

وزیر دفاع فرانسه در بحرین: داعش در حال عقب‌نشینی است

وزیر دفاع فرانسه ادعا کرد که جنگ علیه داعش کم کم در حال نتیجه دادن است و این گروه تروریستی در دوره اخیر موضع دفاعی به خود گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه این سخنان را در جریان بازدید از نظامیان این کشور بر روی ناو هواپیمابر شارل دوگل که در آبهای بحرین لنگر انداخته، ایراد کرد.

وی گفت: استراتژی که در جنگ علیه داعش در پیش گرفته‌ایم کم کم ثمره خود را می‌دهد چراکه این گروه تروریستی دیگر موضع دفاعی و ناکارآمدی را در تمامی مناطق و اماکن اتخاذ کرده است. یکی از مصداق‌های این مسئله شکست داعش در شهر رمادی عراق است.

لودریان تاکید کرد: چند هفته پیش ضربه‌ای به قلب فرانسه زدند و به خاک ما حمله کردند. این مسئله باعث می‌شود که به تروریست‌ها پاسخ دهیم چراکه داعش خود را برای حمله به ما مجهز می کند.

وی گفت: باید به حملات علیه داعش در سوریه و عراق ادامه داد. دشمن در حال عقب نشینی است و هدف ما نابودی این گروه تروریستی است در نتیجه باید اول توانایی‌های این گروه را تضعیف و آن را مهار کنیم.

به دنبال حمله داعش به پاریس ناو هواپیمابر شارل دوگل نیز وارد جنگ علیه داعش شد و از 20 دسامبر به آب‌های خلیج فارس منتقل شده است و چند روزی است در ساحل منامه توقف کرده است.

لودریان همچنین قرار است امروز (شنبه) با سربازانی دیدار کند که در امارات درحال آموزش یگان‌هایی از ارتش عراق برای مبارزه با تروریسم هستند.

براساس گزارش‌های رسانه‌ای آمریکایی داعش در سال 2015 بدترین شکستش را تجربه کرد و حدود 14 درصد از اراضی را که در کنترل داشت از دست داده است.

انتهای پیام

کد N1088866

وبگردی