آفتاب

جمهوری‌خواهان خواستار تعیین یک مشاور ویژه امور ایران در کنگره شدند

جمهوری‌خواهان خواستار تعیین یک مشاور ویژه امور ایران در کنگره شدند

تسنیم نوشت: یکی از اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس این مجلس خواست برای اطمینان بابت اجرایی شدن تمامی تحریم‌هایی که باید بر ایران اعمال شوند، یک مشاور ویژه را تعیین کند.

رئیس سابق کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از پل رایان رئیس این مجلس خواست برای اطمینان از اجرایی شدن تمامی تحریم‌هایی که باید بر تهران اعمال شوند، یک مشاور ویژه در امور ایران را تعیین کند.

ایلنا روز-لتینن، نماینده جمهوری‌خواه منتخب از ایالت فلوریدا گفت که وجود یک مشاور درباره سیاست اعمال تحریم‌ها و هماهنگ‌کننده امور مرتبط با ایران می‌تواند به تقویت نظارت کنگره بر ایران منجر شده و «اعمال جدی‌تر تحریم‌های» اعمالی ضد ایران و نهادهای ایرانی نقش‌آفرین در تروریسم و اشاعه تسلیحات را تضمین کند.

روز-لتینن در نامه خود خطاب به رایان نوشته است: «این فرد (سمت) می‌تواند به عنوان همتراز استفان مول که از سوی دولت اوباما به عنوان هماهنگ‌کننده اجرای برجام در وزارت خارجه آمریکا تعیین شده است، در کنگره عمل کند».

جمهوری‌خواهان کنگره نسبت به تمایل دولت اوباما نسبت به استفاده از تحریم‌ها علیه ایران به دیده شک و تردید می‌نگرند و باور دارند که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا براساس توافق هسته‌ای و صرف‌نظر از اینکه ایران به توافق پایبند باشد یا خیر، خواهان کنار گذاشتن تمامی تحریم‌های ضد ایران است.

این نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون طرح‌های متعددی را برای تحریم ایران طی چندسال اخیر به این مجلس ارائه کرده است. وی در نامه خود به پل رایان پیشنهاد داده است تا دکتر ییلیم پوتبل، رئیس پیشین ستاد کارکنان کاخ سفید را به عنوان مشاور ویژه امور ایران انتخاب کند.

روز-لتینن می گیود که پوبلت برای مدتی حدود 20 سال «مشاور ارشد» وی در این کمیته بوده و همچنین «یک کارشناس ارشد مجلس نمایندگان در تقریبا تمامی لوایح تحریمی و موارد خاص مرتبط با ایران همچون مصوبه موسوم به "کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه در سال 2012" بود».

5252

کد N1088851

وبگردی