آفتاب
در تاریخ ۱۴ و ۱۵ دی ماه برگزار می‌شود:

بیست‌وسومین گردهمایی ائمه جمعه/ سخنرانی مقامات امنیتی و دولتی

بیست‌وسومین گردهمایی ائمه جمعه/ سخنرانی مقامات امنیتی و دولتی

دبیر همایش سراسری ائمه جمعه گفت: بیست‌وسومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه به مدت ۲ روز با حضور در مرقد امام(ره) و دیدار با رهبر معظم انقلاب آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در نشست خبری از برگزاری بیست‌وسومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه در تاریخ چهاردهم و پانزدهم دی ماه خبر داد و اظهار کرد: این گردهمایی با شعار سال یعنی همدلی و همزبانی دولت و ملت به مدت ۲ روز در مجتمع آدینه تهران برگزار می شود.

وی افزود: ائمه جمعه سراسر کشور ساعت ۷ صبح اولین روز همایش به منظور تجدید میثاق با آرمان های امام(ره) در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی حضور می یابند و حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به ایراد سخنرانی می پردازد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: پس از حضور در مرقد امام(ره) ائمه جمعه شرکت‌کننده در همایش به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند و افتتاحیه همایش را در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می کنند.

دبیر همایش سراسری ائمه جمعه با بیان اینکه ادامه گردهمایی از ساعت ۱۵ روز دوشنبه در مجتمع آدینه تهران برگزار می شود، گفت: سخنرانی هایی با موضوعات جهان اسلام، امنیتی و سیاسی کشور در ۲ روز این همایش خواهیم داشت و از وزیر کشور، وزیر اطلاعات، دبیر شورای نگهبان، دادستان کل کشور، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجتماعی وزیر کشور و مسئولانی از سازمان اطلاعات سپاه و سپاه قدس دعوت به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه یک رسانه ملی، مذهبی و دینی است و اهدافی را بر اساس آنچه که در شریعت اسلام، نظام اسلامی و مطالبات رهبری است، دنبال می کند، خاطرنشان کرد: نهاد نماز جمعه به عنوان یک رسانه با مردم ارتباط دارد و از طرفی ارتباطی جدی نیز با مسئولان نظام برقرار می کند. به همین منظور لازم است در اطلاع‌رسانی به مردم یک هدف مشترک را پی بگیرد.

معاون امور استان های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تاکید کرد: یکی از وظایف ما آگاه کردن افکار عمومی از آنچه در نظام اسلامی اتفاق می افتد، است. در واقع نهاد نماز جمعه، پشتیبانی‌کننده و نشردهنده افکار و اندیشه های مطالبات مقام معظم رهبری خواهد بود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: امروز ۸۵۰ امام جمعه در سراسر کشور مشغول به خدمت هستند که با برگزاری گردهمایی ائمه جمعه که ۲ سال یکبار برگزار می شود، گردهم می آیند و اهداف کلی ستاد نماز جمعه را مدنظر قرار می دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار سال یعنی همدلی و همزبانی دولت و ملت، ۲۳ عنوان و سرفصل در این رابطه در اختیار ائمه جمعه قرار گرفته است، توضیح داد: ما از ائمه جمعه درخواست کردیم مقالاتی را با توجه به این سرفصل ها ارائه دهند و قرار است این مقالات در این همایش ارائه شود و در آینده به صورت کتاب هم چاپ خواهد شد.

دبیر همایش سراسری ائمه جمعه با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات در شرایط امروز جامعه گفت: یکی از دستگاه هایی که نقش ویژه‌ای در این زمینه دارد، نهاد نماز جمعه است. ائمه جمعه در بسیاری از جلسات به کمک کردن در امر انتخابات نقش پررنگی ایفا می کنند و بیشترین حمایت را از مسئولین دولتی داشته و دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط کشور در وضعیت خاصی از لحاظ سیاسی و امنیتی قرار دارد یکی از مهمترین وظایف و اهداف نماز جمعه ایجاد وحدت در میان اقشار مختلف مردم است. یعنی اگر ما بتوانیم در نظام جمهوری اسلامی مردم را به سمت مسائل دینی و معنوی سوق دهیم، طبیعی است که از آسیب های اجتماعی کاسته خواهد شد.

معاون امور استان های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه دستگاه نماز جمعه با مشکلاتی از جمله موضوع مصلی‌سازی در سراسر کشور روبرو است، توضیح داد: ما باید در زمینه نهضت مصلی‌سازی امکانات دولتی نیز داشته باشیم، اما اعتباراتی که باید از طرف دستگاه اجرایی به ستاد نماز جمعه برسد، بسیار ناچیز است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: ما امروز ۲۶۰ مصلی در دست طرح و احداث داریم که ۱۶۰ مورد از آنها امروز در حال ساخت است و برنامه های مقدماتی آن آغاز شده است و امیدواریم در این زمینه کمک های دولتی افزایش یابد.

کد N1088824

وبگردی