آفتاب

بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه از برگزار می‌شود

بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه از برگزار می‌شود

دبیر بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه از برگزاری گرهمایی ائمه جمعه درروزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (یسنا حجت‌الاسلام و ا لمسلمین عبدالعلی ابراهیمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد:‌ بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه روزهای شنبه و سه شنبه (14 و 15دی) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روزدوشنبه ساعت 7 صبح ائمه جمعه سراسر کشور با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند و حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی رئسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سخنرانی خواهد کرد.پس از آن دیدار با مقام معظم رهبری صورت خواهد گرفت و همایش از دوشنبه ظهر تا سه شنبه عصر در مجتمع آدینه ادامه خواهد داشت.

ابراهیمی با بیان این که شعار این همایش دولت،ملت، همدلی و همزبانی خواهد بود افزود: برای این همایش 23 عنوان مبحث ابلاغ شده که مسائل اقتصادی، سیاسی، امنیتی و انتخابات، تحولات جهان اسلام، تلاش برای وحدت بین اقشار مختلف، و حضور نمایندگان دستگاههای مختلف برای ارتباط با ائمه جمعه از جمله آنهاست. این همایش هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و 850 امام جمعه شهرهای مختلف در آن حضور خواهند داشت.

وی درباره‌ی مدعوین و سخنرانان این گردهمایی عنوان کرد: دبیر محترم شورای نگهبان آقای احمد جنتی، وزیر کشور دادستان کل کشور ،وزیر اطلاعات، و رئیس دفتر رئیس جمهور از جمله مدعوین و سخنرانان این همایش خواهند بود. ضمن این که مهمانانی نیز از سپاه، اطلاعات سپاه، سپاه قدس، و بخش‌های امنیتی و فرامرزی سپاه نیز دعوت شده اند.

ابراهیمی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که ستاد ائمه جمعه دارد یاد آور شد : ما برای هماهنگی با همه دستگاه‌ها مشکلات فراوانی داریم مثلا ساختن مصلی یکی از وظایف ماست و ما نهضت مصلی سازی را از سال 84 آغاز کرده‌ایم اما این کار نیاز دارد که امکانات دولتی را هم فراهم کنیم. اما تاکنون کمک‌های ناچیزی در این زمینه صورت گرفته ولی با این وجود بیش از 60 مصلی را در دست طرح و اجرا داریم که حدود 160 مصلی در حال احداث هستند و امیدواریم همان طور که ائمه جمعه و خیرین در این زمینه تلاش می‌کنند کمک‌های دولت هم بهتر و بیشتر شود.

دبیر بیست و سومین گردهمایی سراسری ائمه جمعه در پایان گفت: ما اگر بتوانیم نماز را درجامعه توسعه دهیم رونق نماز را بالا ببریم و تمایل به معنویت را افزایش دهیم خیلی از آسیب‌های اجتماعی فروکش خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N1088818

وبگردی