آفتاب

تکاپوی اردوغان برای جلب حمایت‌ مردمی از سیستم جدید ریاست جمهوری

تکاپوی اردوغان برای جلب حمایت‌ مردمی از سیستم جدید ریاست جمهوری

حمایت کم مردمی از سیستم جدید ریاست جمهوری موجب شده تا رجب طیب اردوغان از روش "کنفرانس تلفنی" به عنوان راهی برای افزایش حمایت‌ها استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه که با جدیت به دنبال تدوین قانون اساسی جدید است، پیشنهاد داده تا "کنفرانس تلفنی" با حضور تعداد زیادی از مردم برگزار شود تا زمینه‌ای قوی برای "توافق اجتماعی" حاصل شود.

خبرنگاران پس از ورود اردوغان به استانبول از عربستان از وی خواستند تا درباره سخنان قبلی خود در مورد کنفرانس تلفنی بیشتر توضیح دهد. وی گفت: چنین کنفرانس تلفنی‌ می‌تواند با حضور گسترده مردم باشد و آن را به نوعی نظرسنجی مردمی تبدیل کند. در چنین شرایطی شهروندان می‌توانند دیدگاه خود را درباره قانون اساسی بیان کنند. تعداد شهروندان هم می‌تواند بیش از 500 هزار تن باشد.

نتایج بسیاری از نظرسنجی‌های جدید حتی شرکت‌های وابسته به حزب عدالت و توسعه ترکیه نشان می‌دهد که حمایت از سیستم ریاست جمهوری هنوز به 50 درصد نرسیده است. این نتایج به اطلاع اردوغان و احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه رسیده است. اردوغان و حلقه نزدیکان وی معتقدند که فقدان حمایت مردمی ناشی از کمبود اطلاعات مردم از سیستم ریاست جمهوری است و همین رهبران ترکیه را بر آن داشته است تا راهی برای "اطلاع‌رسانی دقیق" به مردم بیابند.

انتهای پیام

کد N1088769

وبگردی