آفتاب

پاپ از مردم خواست که با سیلاب بدبختی‌ها در جهان مبارزه کنند

پاپ از مردم خواست که با سیلاب بدبختی‌ها در جهان مبارزه کنند

پاپ فرانسیس در اولین پیام خود در سال جدید میلادی از مردم خواست تا با غلبه بر بی تفاوتی‌ها، با سیلابی از بدبختی، بی‌عدالتی و خشونت که جهان را فراگرفته مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبر کلیسای کاتولیک جهان گفت: ما این سوال را می‌کنیم که تا چه زمانی شیطان درون انسان به خشونت و کینه پراکنی‌های خود و قربانی کردن انسانهای بی گناه در جهان ادامه خواهد داد؟ ما شاهد هستیم که گروه‌هایی از زنان، مردان و کودکان از جنگ، گرسنگی و آزار و اذیتها فرار می‌کنند، این افراد آماده هستند برای دستیابی به حقوق اولیه خود، حتی جانشان را به خطر اندازند.

وی در ادامه از مردم خواست که با ایجاد یک جهان مبتنی بر عدالت و برادری با سیلاب بدبختی‌ها مبارزه کنند: "جهانی که در آن هر فرد و هر موجودی بتواند در صلح و هماهنگ با فطرت اصلی خداوند زندگی کند."

او از همه خواست که در این روز جهانی صلح این اجازه را به خود دهند تا با تولدی دوباره به همه بی‌علاقگی‌ها و بی اعتنایی‌هایی که مانع همبستگی میان مردم جهان می‌شود، غلبه کنند.

پاپ فرانسیس از مردم خواست که قلبهای خود را به سوی مشکلات بگشایند و به کشورهای همسایه خود توجه کنند.

سخنرانی پاپ فرانسیس تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. کیفها و ساکهای همراه افراد حضور یافته در میدان سن پیتر برای شنیدن سخنان پاپ مورد تجسس قرار گرفت. نزدیک به 10 هزار نفر برای ورود به میدان و شنیدن پیام پاپ همانند بارزسی‌های فرودگاهها مورد تجسس قرار گرفتند.

انتهای پیام

کد N1088709

وبگردی