آفتاب

حمله جنگنده‌های فرانسوی به تاسیسات نفتی داعش

حمله جنگنده‌های فرانسوی به تاسیسات نفتی داعش

ایرنا نوشت: جنگنده بمب افکن های ارتش فرانسه دیروز (جمعه) تاسیسات نفتی گروه تروریستی «داعش» را در رقه در شمال شرقی سوریه هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ژان ایو لو دریان» وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد: دو فروند جنگنده بمب افکن «میراژ 2000» متعلق به ارتش فرانسه در پایگاه نظامی اردن، روز جمعه تاسیسات نفتی داعش را در رقه هدف قرار دادند.

وزیر دفاع فرانسه با حضور در پایگاه نظامی فرانسه در اردن و در دیدار با 250 نظامی مستقر در این پایگاه به مناسبت سال نو میلادی، گفت: بازخوردهایی از حمله به تاسیسات نفتی داشته ایم و این راهی است که باید آن را ادامه دهیم.

به گفته یک منبع نظامی، این عملیات که ساعت دو بامداد روز جمعه آغاز شد و حدود دو ساعت به طول انجامید، نخستین حمله نیروهای فرانسوی به مواضع داعش در سال 2016 میلادی محسوب می شود.

این منبع افزود: در نخستین ساعات روز جمعه دو فروند میراژ دیگر برای پشتیبانی هوایی از «پیشمرگ» های کُرد در نزدیکی شهر «سنجار» در شمال عراق، وارد عملیات شدند.

نام و موقعیت جغرافیایی پایگاه فرانسه در اردن که گفته می شود 6 فروند جنگنده بمب افکن میراژ 2000 در آن مستقر شده به درخواست مقامات اردنی اعلام نشده است.

نیمی از حملات هوایی فرانسه علیه مواضع داعش توسط جنگنده های میراژ صورت می گیرد. این در حالی است که تاکنون حملاتی نیز توسط ناو هواپیمابر «شارل دو گل» که در خلیج فارس مستقر شده، صورت گرفته است. همچنین فرانسه از 6 فروند جنگنده «رافال» که در امارات متحد عربی مستقر شده اند، برای شناسایی استفاده کرده است.
ناوگان هوایی فرانسه در سال 2015 میلادی بیش از 390 حمله را با تخریب بیش از 710 هدف، علیه مواضع داعش صورت داده است.
پاریس در پی حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) که به مرگ 130 تن منجر شد و داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت، حملات هوایی خود را به مواضع این گروه تروریستی در سوریه تشدید کرد.

فرانسه از سپتامبر (شهریور/ مهر) 2014، به ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق به رهبری آمریکا پیوست و یک سال پس از آن نیز حملات هوایی را به مواضع داعش در سوریه آغاز کرد.

کشورهای اروپایی که در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت این کشور حمایت کرده بودند، حالا بشدت از اقدام های تروریستی افرادی که از صحنه ناآرامی های سوریه به کشورهایشان بازمی گردند و به اقداماتی چون جذب نیرو برای تروریست ها و حملات تروریستی دست می زنند، نگرانند.

5252

کد N1088693

وبگردی