آفتاب

تشخیص زودهنگام روماتیسم مفصلی با تست خون

تشخیص زودهنگام روماتیسم مفصلی با تست خون

کارشناسان انگلیسی اظهار داشتند: با انجام یک آزمایش خون ساده می‌توان احتمال ابتلای فرد به روماتیسم مفصلی را پیش‌بینی کرد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق بررسی‌های کارشناسان دانشگاه آکسفورد با انجام یک آزمایش خون ساده می‌توان احتمال ابتلا به روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید) را حتی 16 سال پیش از شروع علائم در بیمار تشخیص داد.

به گفته پزشکان انگلیسی در این آزمایش خون، آنتی‌بادی‌هایی بررسی می‌شوند که از قابلیت تشخیص پروتئین «tenascin-C» برخوردار هستند و نشان می‌دهند چه افرادی در معرض ابتلا به عارضه روماتیسم مفصلی هستند.

زمانی که داخل بدن التهاب ایجاد شود برخی از پروتئین‌ها تغییر می‌کنند. این شکل‌های تغییر یافته می‌توانند واکنش ایمنی بدن را به دنبال داشته باشند و موجب بروز عارضه روماتیسم مفصلی شوند.

نویسنده ارشد این مطالعه گفت: در مفصل افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی سطح بالایی از «tenascin-C» وجود دارد و به همین دلیل درصدد برآمدیم تا احتمال تغییر این پروتئین را مشخص کنیم که در بررسی خود دریافتیم آنتی‌بادی‌های تغییر دهنده پروتئین «tenascin-C» از 16 سال قبل از بروز علائم بیماری قابل مشاهده هستند.

به گزارش خلیج تایمز، به گفته پزشکان تشخیص زودهنگام احتمال ابتلای فرد به عارضه روماتیسم مفصلی می‌تواند تاثیر روند درمان را بهبود بخشد.

انتهای پیام
کد N1088666

وبگردی