آفتاب

15 نفر در درگیری‌های ترکیه کشته شدند

15 نفر در درگیری‌های ترکیه کشته شدند

واحد مرکزی خبر نوشت: درگیری ها در منطقه کرد نشین ترکیه از سال 90 میلادی تاکنون بی سابقه است.

به گزارش رويترز تازه ترين درگيري ها در جنوب شرقي ترکيه پانزده کشته بر جا گذاشت.

ارتش ترکيه اعلام کرد در درگيري هاي 48 ساعت گذشته در جنوب شرق اين کشور دو افسر پليس، يک نظامي ارتش و 12 تن از شورشيان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) جان خود را از دست داده اند.

پايگاه اينترنتي ارتش ترکيه در گزارشي نوشت :حمله موشکي پ ک ک به مقر ارتش در منطقه سيزره يک کشته بر جا گذاشت. همچنين در درگيري ارتش با شورشيان پ ک ک دوازه شورشي کشته شدند.

خبرگزاري دوگان گزارش داد در پي حمله موشکي پنج شنبه شب کردها به مقر پليس در سيزره يک افسر پليس جان باخت. افسر ديگري هم روز جمعه در منطقه سور به علت انفجار بمبي که از راه دور کنترل مي شد جان خود را از دست داد. در ضمن روز جمعه، ساکنان شهر سيزره که از اواسط دسامبر 2015 تاکنون در وضع حکومت نظامي به سر مي برند فرصتي پيدا کردند تا شهر را ترک کنند. شهر سيزره محل درگيري بين نيروهاي دولتي و کردهاي مسلح است.

دوگان گزارش داد: خانواده هاي گرفتار در حکومت نظامي فرصت پيدا کردند از مهلکه درگيري بگريزند و جان خود را نجات دهند. ساکنان شهر با در دست داشتن پرچم هاي سفيد و کيف هايي که وسايل خود را در آن گذاشته بودند اقدام به ترک شهر کردند.
ده ها هزار غيرنظامي به علت درگيري هاي ارتش ترکيه با شورشيان کرد در مناطق شهري جنوب شرقي اين کشور گرفتار شده اند. منطقه کردنشين ترکيه بار ديگر صحنه شديدترين خشونت هاست. خشونت هايي که از دهه 90 ميلادي تاکنون ديده نشده بود.

اين منبع هم چنين خاطر نشان کرد: پ ک ک ابتدا در سال 1984 با هدف بدست آوردن خودمختاري بيشتر در جنوب شرقي ترکيه به اقدام مسلحانه مبادرت کرد. از آن زمان تاکنون دست کم چهل هزار نفر در درگيري ها جان باخته اند. پ ک ک در فهرست گروه هاي تروريستي آمريکا و اتحاديه اروپا قرار دارد.

5252

کد N1088656

وبگردی