آفتاب

حملات گسترده موشکی ارتش و انصارالله یمن به پایگاه‌های عربستان و کشته شدن 25 سرباز متجاوز

حملات گسترده موشکی ارتش و انصارالله یمن به پایگاه‌های عربستان و کشته شدن 25 سرباز متجاوز

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی که سال جدید میلادی را با عملیات قهرمانانه علیه نیروهای متجاوز آغاز کرده‌اند، تجمع نیروهای عربستانی در پایگاه الموسم در جیزان را هدف قرار دادند که به کشته شدن 25 سرباز عربستانی و زخمی شدن 37 تن دیگر انجامید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی که از آغاز عملیات ائتلاف متجاوز عربستان به یمن همواره به مقاومت و عملیات علیه این ائتلاف پرداخته‌اند سال جدید میلادی را نیز با عملیات قهرمانانه برای بیرون راندن متجاوزان از خاک و وطن خود آغاز می‌کنند.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی که در برابر حملات نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و نیروهای ائتلاف در تعز همچنان مقاومت می‌کنند و مانع پیش رفتن آن‌ها می‌شوند، انبارهای استراتژیک نفت در شهر أبها در عسیر را با موشک قاهر-1 هدف قرار دادند.

فرآورده‌های نفتی از طریق خط لوله‌هایی به طول هفت کیلومتر از پایگاه أبها به پایگاه التوزیع در جازان برای مصرف محلی و تعویض آن با فرآورده‌های نفتی جدید پمپاژ می‌شود. پایگاه أبها در اختیار شرکت آرامکو عربستان قرار دارد.

به گفته منابع یمنی ارتش یمن تجمع نیروهای عربستانی در پایگاه الموسم در جیزان را با 18 موشک هدف قرار داد که به کشته شدن 25 سرباز عربستانی و زخمی شدن 37 تن دیگر انجامید. سایر نیروهای عربستانی نیز از این پایگاه فرار کردند.

انصارالله و ارتش همچنین پایگاه‌های الممعود، المهدف، جحفان، و پایگاه حرض را هدف قرار دادند که در حمله آن‌ها به پایگاه حرض تعدادی از سربازان عربستانی کشته شدند.

در نجران نیز پایگاه خباش و صله هدف حملات موشکی انصارالله و ارتش یمن قرار گرفت.

در عسیر نیز ارتش مرکز ملطه و پایگاه‌های این منطقه را هدف قرار داد که موجب سوختن چند انبار سلاح شد.

حملات ارتش یمن درحالی ادامه دارد که ائتلاف متجاوز عربستان نیز دست از حملات خود برنداشته و مناطقی در استان‌های صعده، روستای راس الکر در منطقه الاقروض و برخی مناطق در دیگر استانها را هدف قرار داد.

در حمله ائتلاف متجاوز عربستان به منطقه الاقروض شش یمنی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N1088548

وبگردی