آفتاب

نیروهای عراقی حمله گسترده داعش به شمال رمادی را ناکام گذاشتند

نیروهای عراقی حمله گسترده داعش به شمال رمادی را ناکام گذاشتند

نیروهای دولتی عراق که اخیرا کنترل شهر رمادی را در دست گرفته‌اند با کمک جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش حمله گسترده تروریست‌ها به شمال این شهر را ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی،‌ منابع امنیتی عراق می‌گویند، همزمان با حمله داعش به نیروهای دولتی عراق در منطقه المحور در شمال شهر رمادی درگیری‌های شدیدی نیز میان دو طرف رخ داد اما این نیروها با کمک جنگنده‌های ائتلاف حمله داعش را ناکام گذاشتند.

حمله گسترده داعش با چندین خودرو بمب‌گذاری شده به شهر رمادی درحالی رخ داد که ارتش عراق از روز گذشته حملات وسیعی‌ را برای بازپس گیری کامل استان الانبار آغاز کرده است.

ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی هفته گذشته توانست پس از ماه‌ها عملیات سخت، داعش را از رمادی بیرون کند و کنترل این شهر را در دست بگیرد.

در حال حاضر قرار است نیروهای عراقی به پاکسازی بقیه استان الانبار به ویژه مناطق اطراف رمادی و شهر فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار بپردازند تا راه را برای آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل مرکز استان نینوا هموار سازند.

همچنین منابع عراقی اعلام کردند که داعش 200 خانواده را در منطقه الحصیبه در شرق رمادی به گروگان گرفته‌اند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. پناه گرفتن اعضای داعش در بین غیر نظامیان باعش شده کار برای ارتش و نیروهای دولتی عراق در بازپس‌گیری مناطق اشغال شده بسیار سخت شود.

عملیات نظامی ارتش عراق در مناطق شرقی رمادی که داعش از آن برای ورود کمک‌ها از منطقه الصقلاویه در غرب فلوجه استفاده می‌کند، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N1088491

وبگردی