آفتاب

استقبال وزیر امور خارجه آلمان از آتش بس در منطقه دونباس اوکراین

استقبال وزیر امور خارجه آلمان از آتش بس در منطقه دونباس اوکراین

«فرانک والتر اشتاین مایر» از تحقق آتش بس در منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین استقبال و نسبت به تکمیل اجرای توافق مینسک برای حل بحران در این منطقه ابراز امیداوری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «فرانک والتر اشتاین مایر» ضمن استقبال از تحقق آتش بس در منطقه دونباس گفت: اطلاعات سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد آتش بس در شرق اوکراین و نبود هیچگونه درگیری در این منطقه مسرت بخش است.

وی تصریح کرد: تحقق آتش بس این امید را ایجاد می کند که طرف های درگیر اقدامات دشواری برای تکمیل اجرای توافق های مینسک اتخاذ کنند و راه حل های لازم برای پشت سر گذاشتن بحران و حل و فصل نزاع طولانی مدت را بررسی کنند.

اشتاین مایر با بیان اینکه آلمان آماده است مسئولیت ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده گیرد، افزود: آلمان در شرایطی که اروپا بعد از پایان جنگ سرد، با بزرگترین چالش های امنیتی مواجه بود ریاست این سازمان را بر عهده داشت.

وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد: برلین تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته به کار خواهد گرفت و حل و فصل بحران اوکراین یکی از اولویت های سازمان امنیت و همکاری اروپا خواهد بود.

کد N1088345

وبگردی