آفتاب

مراجع تقلید: موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای، از نعمات الهی است

مراجع تقلید: موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای، از نعمات الهی است

مراجع عظام تقلید ضمن ابراز رضایت از موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای آن را یکی از نعمات الهی و مایه عزت و آبرومندی کشور دانسته و این خدمت‌رسانی را منجر به نصرت واقعی اعلام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدنهاوندیان روز گذشته راهی قم شد تا آخرین اقدامات دولت در زمینه مسائل داخلی و خارجی را همراه با سلام گرم رئيس جمهور به اطلاع مراجع تقلید برساند. از نکاتی که رییس دفتر رییس جمهور در این دیدارها به آن پرداخت، مسئله برجام و اثرات آن بر وضعیت اقتصاد کشور بود.

مراجع عظام تقلید در اين ديدارها نسبت به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته اي رضایت داشته و آن را ثمره دعای مردم و مومنان و توجه خداوند متعال و توجه حضرت صاحب الزمان دانستند.  کما اينکه آیت‌الله وحيد خراساني در ديدار محمد نهاونديان با تقدير از تلاش هاي دولت تدبير و اميد در مسير خدمت به مردم، گفتند: اگر رضاي خداوند متعال و امام زمان (عج) در همه امور ملاك عمل باشد همه تلاش ها و اقدامات به ثمر خواهد نشست همانگونه كه در مذاكرات اخير به ثمر نشست.
آيت‌الله صافي گلپايگاني نیز با دعاي خير براي مسوولان كشور و همه كساني كه قصد خدمت به دين خدا، امام زمان(عج) و مردم را دارند، گفتند: مردم به اين دولت اميد بسته و توقع و انتظار بالايي از آن دارند و اميدوارم دولت بتواند با اتخاذ سياست ها و تدابير مناسب پاسخگوي انتظار و اميد مردم باشد.
ایشان از درگاه خداوند به انجام رسيدن موفق برجام و رفع موانع و مشكلات از مسير اقتصاد و آباداني كشور را خواستار شدند و دستيابي به موفقيت در مذاكرات را ثمره دعاي مردم و مومنين برشمردند و با تقدير از تلاش مسوولان در اين مذاكرات، خاطرنشان كردند: بايد زمينه هاي حضور مردم در عرصه هاي مختلف اقتصادي فراهم شود تا شاهد رونق، توسعه و حل مشكلات و معضلات اقتصادي كشور به دست خود مردم باشيم.
آيت الله صافي گلپايگاني همچنین با اشاره به مسائل مختلف بین‌المللی و اختلافات میان کشورها بر سر منافع‌، اظهار داشتند: ما بايد در اين عرصه ها عاقلانه عمل كرده و با در نظر داشتن رضاي الهي و ائمه معصومين(ع) از اهداف و منافع خود دفاع نموده و از اختلاف و تفرقه اجتناب كنيم.
آيت الله العظمي شبيري زنجاني نیز در ديدار رييس دفتر رييس جمهوري با تقدير از تلاش ها و خدمات دولت و مسوولان كشور براي رسيدن به دستاوردهاي بزرگ، به توافق هسته اي ايران و قدرت هاي جهاني اشاره و تاکید کردند: كوشش در مسير خشنودي خداوند و خدمت به مردم نتيجه و نصرت قطعي بدنبال دارد.
آیت‌الله جوادی آملی از دیگر مراجع تقلید بود که ايشان با تقدير از تلاش هاي ديپلماتيك مسئولان ، موفقیت بدست آمده در مذاکرات را را نعمت الهي برشمردند و خاطرنشان كردند: ما توانستيم در مذاكره با قدرتهاي بزرگ دنيا كه همواره به دنبال قدرت طلبي هستند، در شرايطي سخت از حقوق و منافع ملت ايران دفاع كنيم و به اهداف خود برسيم و از اين جهت ، موفقیت بدست آمده در مذاکرات يك نعمت الهي است و بايد شكرگزار خداي متعال باشيم.
ایشان با بيان اينكه تجارب تاريخي ثابت كرده كه جنگ، چه مستقيم و چه نيابتي هرگز راهگشا نبوده است، اظهار داشتند: امروز جهان به صلح و آرامش نياز دارد و منفعت طلبي قدرتهاي جهان از طريق جنگ، خشونت و خونريزي به جايي نرسيده و نخواهد رسيد.
آیت الله جوادی آملی افزودند: سيره نبي مكرم اسلام(ص) گواه براين است كه جامعه بدوي و خشن را با احياء اخلاق و با رفتار الهي به موفقيت و پيشرفت رساندند و امروز دين مبين اسلام در كنار آموزه هاي اخلاقي پيامبر اسلام(ص) جان هاي تشنه را در تمامي دنيا سيراب كرده و جذب مي كند.
آيت الله العظمی علوي گرگاني نیز با قدرداني از خدمات و تلاش هاي رييس جمهوري و تيم مذاكره كننده هسته اي در مسير دستيابي به توافق با قدرت هاي جهاني، برجام را مايه عزت و آبروي كشور دانستند.
آيت الله موسوي اردبيلي هم با اشاره به دستاوردهاي دولت و تيم مذاكره كننده هسته اي بر لزوم تبيين و تشريح دستاوردهاي مذاكرات براي مردم و مراقبت از توطئه دشمنان تاكيد كردند.

2929

کد N1088219

وبگردی