آفتاب

نشست مشترک افغانستان، چین، پاکستان و آمریکا درباره طالبان ژانویه برگزار می‌شود

نشست مشترک افغانستان، چین، پاکستان و آمریکا درباره طالبان ژانویه برگزار می‌شود

رئیس‌جمهوری افغانستان اعلام کرد که مقامات ارشد این کشور با مقاماتی از پاکستان، آمریکا و چین در ماه ژانویه در اسلام‌آباد دیدار خواهند کرد تا درخصوص تدوین نقشه راهی برای احیای مذاکرات به بن‌بست رسیده میان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان بحث و گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: دور نخست نشست چهارجانبه میان مقامات ارشد پاکستان، افغانستان، چین و آمریکا درخصوص تدوین نقشه راهی برای مذاکرات صلح متمرکز خواهد شد و این مذاکرات 11 ژانویه در اسلام‌آباد برگزار می‌شود. دور دوم این نشست نیز قرار است متقابلا در کابل برگزار شود.

دور نخست مذاکرات رودررو میان طالبان و دولت افغانستان در ماه ژوئیه در پاکستان برگزار شد، اما دور دوم پس از افشای مرگ ملاعمر، رهبر طالبان لغو شد.

اظهارات غنی چهار روز پس از دیدار وی با راهیل شریف، رئیس ارتش پاکستان در کابل و پس از توافق دو کشور برای برداشتن گام‌هایی علیه گروه‌های مسلحی که از پیوستن به فرآیند صلح سرپیچی می‌کنند، مطرح شد.

به رغم تمامی تلاش‌ها برای احیای مذاکرات صلح، شورشیان طالبان به فعالیت‌های خود شدت داده‌اند و درگیری‌های شدیدی میان نیروهای امنیتی افغانستان و شبه‌نظامیان طالبان در استان‌های جنوبی افغانستان صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N1088108

وبگردی