آفتاب
رئیس مرکز تخصصی نماز:

پیوند نظام خانواده با اقامه نماز محقق می‌شود

پیوند نظام خانواده با اقامه نماز محقق می‌شود

رئیس مرکز تخصصی نماز کشور گفت: پیوند نظام خانواده با اقامه نماز محقق می‌شود و با تحقق این امر جامعای به دور از آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت.

رئیس مرکز تخصصی نماز کشور گفت: پیوند نظام خانواده با اقامه نماز محقق می‌شود و با تحقق این امر جامعای به دور از آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل در اجلاس استانی نماز که درگیلان برگزار شد، اظهار کرد: امام عصر(عج) اگر عدالت جهانی را ایجاد می‌کند و جامعه فردمحور را خدامحور می‌کند، از نماز کمک می‌گیرد.

وی افزود: انقلاب ما بسترساز ظهور و فرج موعود است، امیدواریم بتوانیم با احیای نماز ظهور حضرت عصر(عج) را تسریع ببخشیم. دقت کنید ببینید نماز چه جایگاهی دارد که در قرآن در کنار امامت آمده و حتی از نماز به عنوان لازمه دعا نام برده شده است.

وی با بیان این‌که «پیامبر خاتم(ص) کارگری می‌کرد تا مسجدسازی کند»، گفت: خداوند متعال در نماز به اقامه آن تاکید دارد، اقامه‌ایی که همراه با انجام فرایض دینی، نوافل، حضور قلب و حضور در مسجد صورت گیرد.

رئیس مرکز تخصصی نماز کشور با بیان این‌که «همه اقشار جامعه به ویژه مسئولین باید جهت تبلیغ و ترویج نماز گام اساسی بردارند» تصریح کرد: امامان جماعت در مساجد و خطیبان جمعه بیشتر مباحث‌شان در خصوص اسرار نماز باشد همچنین رسانه‌ها و مطبوعات به ارائه فضائل نماز بپردازند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم یاور نماز باشیم باید از خانواده شروع کنیم، دو معضل جدی در خانواده‌های مذهبی اختلاف والدین و فرزندان در اقامه نماز و رعایت حجاب است در حالی‌که پیوند نظام خانواده با اقامه نماز محقق می‌شود و با تحقق این امر جامعه‌ای به دور از آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت.

وی گفت: جامعه ما جامعه‌ای آماده است و در همه بحران‌ها به میدان آمده و از حقوق اسلام دفاع کرده است اما چه شده که در جامعه با چنین حسن‌هایی نماز دغدغه و محور اول نیست! بنابر فرموده امام(ره) اگر امنیت جامعه را می‌خواهید، اقامه نماز را در جامعه احیا کنید.

انتهای پیام

کد N1087142

وبگردی