آفتاب
قائم مقام ستاد اقامه نماز:

پخش اذان از گلدسته‌ها بهترین شیوه دعوت به اقامه نماز است

پخش اذان از گلدسته‌ها بهترین شیوه دعوت به اقامه نماز است

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بهترین شیوه دعوت دیگران به اقامه نماز را پخش اذان در مساجد دانست و گفت: با پخش صدای اذان به ویژه اذان حلقومی از گلدسته مساجد، عطر و بوی نماز را در فضای شهر ایجاد کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، محمود مظفر در اجلاس استانی نماز که در سالن اجتماعات استانداری گیلان با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با تاکید بر این‌که «ما باید اقامه کننده نماز باشیم»، اظهار کرد: همه به دنبال این هستند تا فرزندان‌شان دچار آسیب‌های اجتماعی نشوند که فریضه نماز پادزهری برای آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان این‌که «انواع جرم‌ها و مشکلات اجتماعی ناشی از دو عامل ناله و زاری هنگام تنگدستی و بخل و عدم پرداخت زکات و انفاق در هنگام کسب مال است»، افزود: انسانی که به صبر آفریده شده، فریضه اقامه نماز سبب کنترل وی از آلودگی‌ها می‌شود؛ اگر آسیب‌های اجتماعی در حوزه کاری رشد می‌کند بدانید که نماز در حال تضییع شدن است.

وی با بیان این‌که «وظیفه‌ای که در بخش اقامه نماز وجود دارد این است که خودمان عامل باشیم» گفت: مسئولین محترم جلسات و برنامه‌های‌شان را با وقت نماز هماهنگ کنند تا نماز اول وقت با شکوه برگزار شود، مطابق با آیات و روایات هر کسی در هر مکانی که صدای اذان را شنید، خود را مسجد و نماز جماعت برساند با خیالی آسوده از پل صراط عبور می‌کند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این‌که «نماز صبح شاه کلید است» اظهار کرد: کسانی که نماز صبح را در مساجد به صورت جماعت بجا می‌آورند، پرچمداران بهشت هستند؛ لذا نماز صبح به صورت جماعت را در مساجد احیا و حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد پررنگ کنیم.

وی با بیان این‌که «بهترین شیوه دعوت دیگران به اقامه نماز، پخش اذان در مساجد است»، تصریح کرد: با پخش صدای اذان به ویژه اذان حلقومی از گلدسته مساجد، عطر و بوی نماز را در فضای شهر ایجاد کنیم.

انتهای پیام

کد N1087133

وبگردی