آفتاب

الزعبی:پایان دادن به بحران سوریه تنها با اراده سوری‌ها محقق می‌شود

الزعبی:پایان دادن به بحران سوریه تنها با اراده سوری‌ها محقق می‌شود

وزیر اطلاع رسانی سوریه در اظهاراتی تاکید کرد، خاتمه دادن به بحران سوریه تنها با اراده سوری‌ها محقق می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، عمران الزعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه با تاکید بر اینکه اگر از تروریست‌های داعش و جبهه النصره حمایت نمیشد وقایع کنونی رخ نمی‌داد گفت : حل و فصل بحران سوریه محقق نخواهد شد مگر با اراده ملت سوریه.

وی در گفتگو با تلویزیون سوریه تصریح کرد : توطئه‌گران علیه سوریه و حامیان تروریسم در این کشور از رسیدن به اهداف خود ناتوان ماندند و در آینده نیز به آن دست نخواهند یافت . ما در سخت‌ترین شرایط زیر سایه مقاومت ملت،ارتش و رهبری سوریه امیدوار و خوشبین باقی خواهیم ماند .

زعبی تاکید کرد : ملت سوریه برای حفظ کشورشان به عنوان سرزمینی یکپارچه، مستقل و آزاد تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت .برای سوری‌ها که در طول این سالها مقاومت کرده اند سخت نخواهد بود که آنچه تروریسم ویران کرده بازسازی کنند.

وی با بیان اینکه کسانی هستند که می‌خواهند تا لحظه آخر اثبات کنند که شکست نخواهند خورد و جنایات بیشتری را بواسطه گروه‌های تروریستی مرتکب می‌شوند به مداخله آشکار دولت ترکیه و عربستان و قطر در حمایت از تروریسم در سوریه اشاره کرد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به اینکه تغییری در جامعه بین المللی در قبال حوادث سوریه رخ داده است که بسیاری از کشورهای غربی آن را ابراز می‌کنند توضیح داد : این تغییر بخاطر حسن نیت آنها در قبال ما و یا تغییر طرح‌های استعمارگرانه‌شان در منطقه نیست بلکه از باب محاسبات آنها در مورد مساله تروریسم است .

وی در خصوص ژنو 3 گفت: موفقیت آن به تلاش‌های سوریه و هیاتهای مربوطه بستگی دارد و اگر شکست بخورد بدلیل اقدامات عربستان، قطر و ترکیه و هیات‌های آنها است.سوریه منفعتی در روند سیاسی دارد که موجب حفظ وحدت و حاکمیت آن و نابودی تروریسم می‌شود اما گروه‌های دیگر هیچ منفعتی ندارند زیرا این روند موجب نابودی بلندپروازی‌ها و رویاهایشان می‌شود.

زعبی تاکید کرد : سوریه با هر طرحی یا پیشنهاد و دیدگاهی که موجب دستیابی به راهکار سیاسی شود صادقانه و با روی باز برخورد کرده است و این چیزی است که حتی دشمنان نمی‌توانند آن را انکار کنند زیرا حقایق و اسناد موجود است.

انتهای پیام

کد N1087033

وبگردی