آفتاب

موضع جامعه روحانیت نسبت به هاشمی‌رفسنجانی/ موحدی کرمانی: اصولگرایان سهم خواهی نکنند

موضع جامعه روحانیت نسبت به هاشمی‌رفسنجانی/ موحدی کرمانی: اصولگرایان سهم خواهی نکنند

از جمع سه نفره آیات موحدی کرمانی، مصباح و یزدی، تنها آیت الله موحدی کرمانی بود که در نشست سراسری ائتلاف اصولگرایان حضور یافته و سخنرانی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، او که در کسوت دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و خلف صالح مرحوم آیت الله مهدوی کنی در راس تشکل وحدت آفرین اصولگرایان قرار گرفته، آمده بود تا گروه های اصولگرا را به پرهیز از سهم خواهی و گروه گرایی تشویق کند. آن هم در شرایطی که فضای سیاسی و رسانه ای کشور در انتظار این است که بداند جامعتین از نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات خبرگان حمایت می کنند؟ سوالی که در حاشیه این نشست پرسیده شد و آیت الله در پاسخ گفت: هنوز برای حمایت از آیت‌الله هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان تصمیم نهایی را اخذ نکرده‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره تدوین لیست جامعه روحانیت برای انتخابات مجلس، اظهار کرد: در این خصوص به مراحلی رسیده‌ایم اما همچنان لیست نهایی آماده نشده است.

اهم سخنان وی در این نشست را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید:

** مبادا گروه‌گرایی و سهم‌خواهی در ورود به شورای اصولگرایان داشته باشیم و اگر محصول تصمیم شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان این باشد که انسانهای اصلح انتخاب شدند و هیچ فردی از گروه من در این منتخبان نبود، نباید ذره‌ای ناراحت شویم.

** در مقطع حساس کنونی شرط پیروزی و موفقیت دو چیز است؛ اولین مورد استمداد از خداوند متعال و کمک گرفتن از ذات مقدس الهی است.

** اگر ما به گروه اصولگرایان وارد شدیم، هدفمان باید خدا و خدمت به دین باشد و تشکیل مجلسی که به تعبیر امام(ره) در راس امور باشد؛ یعنی مجلس الهی، خداپسند و مجلسی که در خدمت به اسلام، نظام، مردم و تابع ولایت باشد.

این خبر کامل می شود....

2727

 

کد N1086997

وبگردی