آفتاب

کشمکش کابل - اسلام آباد بر سر محل برگزاری نشست چهارجانبه صلح افغانستان

کشمکش کابل - اسلام آباد بر سر محل برگزاری نشست چهارجانبه صلح افغانستان

یکی از مقامات پاکستانی می‌گوید، اعلام دولت افغانستان در برگزاری گفت‌وگوها درباره چگونگی از سرگیری مذاکرات حساس با طالبان در کابل اشتباه و این مذاکرات قرار است 10 تا 15 ژانویه (20 تا 25 دی) در اسلام آباد برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، سر تاج عزیز، مشاور عالی نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجه در این باره گفت: این مذاکرات قرار است 10 تا 15 ژانویه در اسلام آباد و نه کابل برگزار شود.

عزیز ادامه داد: برگزاری این نشست که قرار است در آن نمایندگانی از کشورهای آمریکا، چین، پاکستان و افغانستان حضور داشته باشند در دیدار اخیر نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان در کنفرانس آسیا تصمیم گرفته شد.

در همین حال روز سه‌شنبه یکی از مقامات دفتر رییس‌جمهوری افغانستان اعلام کرد که این نشست قرار است هفته آینده در کابل برگزار شود.

هنوز علت مغایرت بیانیه دو کشور در محل برگزاری این گفت‌وگوها روشن نیست. با این حال اما بسیاری از مقامات افغان با برگزاری چنین نشستی با میزبانی پاکستان مخالفند چرا که اسلام‌آباد را به حمایت از سران طالبان برای تامین منافع خود متهم می‌کنند.

تا کنون اطلاعی از حضور نماینگان طالبان در این نشست منتشر نشده است.

انتهای پیام

کد N1086985

وبگردی