آفتاب

تحلیلگر سابق سیا: کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا فهم درستی از مبارزه با داعش ندارند

تحلیلگر سابق سیا: کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا فهم درستی از مبارزه با داعش ندارند

تحلیلگر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید در نبرد برای جذب آرا در رقابت انتخابات آتی ریاست جمهوری مشخص شده است که تمامی نامزدها فقدان فهم درست ازچگونگی مبارزه با داعش هستند.

تحلیلگر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا می‌گوید در نبرد برای جذب آرا در رقابت انتخابات آتی ریاست جمهوری مشخص شده است که تمامی نامزدها فقدان فهم درست ازچگونگی مبارزه با داعش هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ پاول پیلار، تحلیلگر سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در گفت و گو با رادیو اسپوتنیک در این باره می‌گوید: با مطرح کردن پیشنهاد نیروهای اضافی در سوریه،‌ کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهند که اطلاعات کمی درباره مسئله داعش دارند.

پیلار خاطرنشان می‌کند تنها تعداد کمی از نامزدهای ریاست جمهوری به صورت مشخص درباره استفاده از نیروی زمینی در این نبرد صحبت کرده‌اند،‌ سایرین تنها خواهان اقدامات مبهمی علیه داعش شده‌اند بدون اینکه درک درستی از چنین چالشی داشته باشند.

این تحلیلگر آمریکایی ادامه می‌دهد، ‌با مطرح کردن چنین مواضعی، سیاستمداران تلاش می‌کنند تا از وحشت مردم از تروریسم برای منافع خود استفاده کنند.

وی تاکید می‌کند: نامزدها تنها یک هدف دارند و آن به دست آوردن توجه رای دهندگان است.

پیلار با اشاره به این مسئله که هنوز ارتباط عوامل حمله سن برناردینو با داعش ثابت نشده است،‌عنوان می‌کند: ما دیدگاه ساده لوحانه‌ای داریم که اگر گروهی در مکان دوری چون سوریه ایجاد شود،‌ تهدید تروریستی علیه غرب محسوب می‌شود. در حالی که هیچ شواهدی این را تایید نمی‌کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه توضیح می‌دهد که خطرات ورود نیروی زمینی به سوریه هنوز کاملا به درستی ارزیابی نشده است.

پیلار اظهار می‌کند: هنوز روشن نیست که آیا استقرار سربازان آمریکایی برای حمله در آن سوی دنیا،‌ نتایج مثبتی داشته باشد.

تحلیلگر سابق سیا ادعا می‌کند، حامیان حمله زمینی در سوریه هم خسارات جنبی چنین اقدامی را دست کم می‌گیرند.

یکی از مشکلات کلیدی به گفته پیلار این است که پیش بینی نتایج عملیات زمینی در سوریه، حتی پیروز بودن در آن ممکن نیست.

وی در این باره تشریح می‌کند: تاثیری که این اقدامات در سوریه خواهند گذاشت ایجاد شرایطی پوچ و نابسامان است که تنها شرایط مناسبی برای افراط گرایان چه داعش و چه هرکس دیگری محسوب خواهد شد.

پیلار می‌گوید: تجاوز آمریکا به سوریه در مقایسه با چنین اقدامی در عراق نتایج غیر قابل پیش‌بینی خواهد داشت.

وی ادامه می‌دهد: داعش طی جنگ داخلی که ناشی از تجاوز آمریکا به عراق در سال 2003 بود متولد شد و بعدتر هنگام بروز جنگ سوریه گسترش و به آنجا انتقال یافت و از شرایط این کشور سوء استفاده کرد. تنها کاری که ما باید انجام دهیم پایان دادن به این جنگ است.

تحلیلگر سابق سیا تاکید می‌کند: اولین چیزی که باید در سوریه انجام شود کاهش خشونت‌هاست. کل این بحران را می‌توان از طریق مذاکره و همکاری قدرت‌های خارجی چون روسیه و آمریکا حل کرد.

انتهای پیام

کد N1086881

وبگردی