آفتاب
حجت‌الاسلام تقوی در همایش بزرگ اصولگرایان:

همه آوای ائتلاف سر دهیم/ عزم اصولگرایان برای وحدت جزم شده است

همه آوای ائتلاف سر دهیم/ عزم اصولگرایان برای وحدت جزم شده است

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما باید در یک همایش عظیم سیاسی و ملی در انتخابات آینده یک کار بزرگ را رقم بزنیم، گفت: همه نیروهای اصولگرا باید کمک کنند و همه آوای ائتلاف سربدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در همایش سراسری اصولگرایان که از صبح امروز پنجشنبه در سالن اجتماعات مصلی تهران در حال برگزاری است، با تبریک ایام ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) و گرامیداشت یاد شهیدان و امام (ره) اظهار کرد: مجلس امروز، مجلس بسیار باشکوه و جهت‌بخشی است و پیام این مجلس، پیام همت، وحدت، گام نهادن در مسیر حق و حقیقت، اعلام بیعت با آرمانهای شهدا و تبعیت از مقام عظمای ولایت است.

وی افزود: همه کسانی که در این جمع شرکت کردند عزم را جزم کردند تا در صفی واحد و در جمعی فشرده برای دستیابی به یک موفقیت بزرگ حرکت خود را آغاز کنند.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان تاکید کرد: شک نداریم جمعی با این خصوصیات، تمام قله‌های موفقیت و سعادت را فراز خواهد آمد و بر همه مشکلات فائق خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر ملتی که قابلیت‌های خود را افزایش دهد و به مقدار تلاش و کوشش خود ظرفیت خود را بیفزاید به همان مقدار هم عنایات الهی شامل حالش خواهد شد. به هر مقدار که این ظرفیت‌ها افزایش یابد، به همان مقدار به هدف نزدیکتر می‌شویم. کسی که دنبال کارهای بزرگ است باید اسباب بزرگی را نیز فراهم کند و بدون اسباب، به آن هدف متعالی دست پیدا نخواهیم کرد.

تقوی گفت: اگر شرایط را ایجاد نکنیم، هیچ عنایتی نصیب ما نخواهد شد. باید این استعداد را در خود ایجاد کنیم و در این مسیر منیت‌ها و خودشیفتگی‌ها را از خود بزداییم. خدابینی را از خودبینی نمی‌توانیم ببینیم، بلکه باید خودبینی‌ها را کنار گذاشت، زیرا ما یک جهت و هدف داریم.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه همه احزاب اصولگرا با همه سلیقه‌ها امروز به این نقطه نورانی رسیده‌اند که باید با هم حرکت کنند، تاکید کرد: البته هنوز باید این روحیه خود را حفظ کنیم و منیت‌ها و سهم‌خواهی‌ها را کنار بگذاریم که این مسئله خود نشانه رشد است.

وی افزود: لازم است که از حضرات آیات مصباح‌یزدی، یزدی و موحدی‌کرمانی تشکر کنم که جلساتی را با یکدیگر برگزار کردند و همچنین از همه عزیزانی که به این شخصیت‌ها دلبستگی دارند و آمدند و در کنار هم قرار گرفتند هم قدردانی می‌کنم و امیدوارم در یک همایش عظیم سیاسی و ملی در انتخابات آینده کار بزرگی را رقم بزنیم.

تقوی گفت: ما از همه عزیزان تقاضا داریم که همه نیروهایی که در حوزه اصولگرایی هستند ما را کمک کنند و همه آوای ائتلاف سر بدهند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شورای ائتلاف اصولگرایان شکل گرفته است و من از تشکل‌های اصولگرا تشکر می‌کنم که تاکنون جلسات سنگینی را با یکدیگر برگزار کرده‌اند و هر چه ما در این جهت انسجام خود را بیشتر کنیم، باید بدانیم که ظرفیت و قابلیت خود را افزایش داده‌ایم و توسعه بخشیده‌ایم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان گفت: ما باید به یک سلسله مسائل تاکید کنیم و باید سرمایه اجتماعی خود را افزایش دهیم؛ چرا که برای افزایش کارآمدی در جبهه سیاسی نیاز مبرم به این سرمایه اجتماعی داریم که در جبهه اصولگرایی این گنج گرانبها وجود دارد.

تقوی ادامه داد: ما باید اعتماد عمومی را نسبت به جریان اصولگرا بیفزاییم. امروز مردم کاملا آگاه هستند که اصولگرایان در جهت خیر و خوبی و رشد و تعالی این کشور قدم برمی‌دارند.

بر اصول متمرکز شویم و اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم

وی احساس تعهد و مسئولیت به ارزش‌ها و کارهای نظام و مردم را از دیگر مولفه‌های لازم برای پیروزی دانست و گفت: ملت روی ما حساب باز می‌کنند، ما نیاز داریم که بر قدر مشترک‌ها متمرکز شویم و اصول را بپذیریم و اختلاف سلایق را کنار بگذاریم.

تقوی با بیان اینکه لازم است نخبگان و روشنفکران اسلامی را بسیج کنیم و آنها را به کار بگیریم، تصریح کرد: باید حساسیت وضع موجود کشور را درک کنیم و این حساسیت تبیین بخشیم و سپس به جامعه منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: امروز باید امید به آینده را تقویت کنیم، چرا که یک اصولگرا در صورت شکست هرگز ناامید نمی‌شود.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: ترجیح منافع کلی به منافع شخصی و حزبی باید مدنظر باشد تا بتوانیم در صحنه سیاسی موفق شویم.

وی خاطرنشان کرد: من در یک شهر کم‌جمعیت دیدم ۶۲ نفر برای انتخابات کاندیدا شده بودند که تعدادی از آنها هم اصولگرا بودند، آنها فکر نمی‌کنند که دارند در دام رقیب علیه جبهه خودی عملیات می‌کنند و تفرق آراء ایجاد می‌کنند. ما باید گذشت داشته باشیم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان گفت: امروز برخی احزاب بزرگ اصولگرایی سند امضا کرده‌اند که ما سهم نمی‌‌خواهیم بلکه یک مجلس ارزشی و ولایتمدار می‌خواهیم. این یک نشانه روشن از اصولگرایی است.

تقوی با تاکید بر اینکه باید جزم‌گرایی و مطلق‌اندیشی را کنار بگذاریم، گفت: همواره باید اخلاق را رعایت کنیم، زیرا اخلاق باید سیاست را مدیریت کند. نباید مرزهای اخلاقی را بشکنیم و هرگز نباید با ابزار حرام و شکننده رقیب خود را از صحنه بیرون کنیم.

وی با بیان اینکه داشتن یک حس مشترک با مردم یکی از مولفه‌های پیروزی است، افزود: باید هم‌ادراکی با مردم داشته باشیم در غیر این صورت تاثیرگذار نیستیم. باید در غم و درد مردم شریک باشیم.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز در پایان گفت: من تاکنون ۴۵ سفر استانی رفته‌ام و به برخی از استانها دو بار سفر کرده‌ام و دیده‌ام که برخی استان‌ها در زمینه وحدت و انسجام از تهران به مراتب جلوترند.

 

 

 

کد N1086858

وبگردی