آفتاب

۲۴۰۰مسجد و مرکز دینی درتهران/تاکید بر رفع مشکلات عمرانی کلیساها

۲۴۰۰مسجد و مرکز دینی درتهران/تاکید بر رفع مشکلات عمرانی کلیساها

شهردار منطقه ۱۱ تهران در آستانه آغاز سال نو میلادی با حضوردر کلیسای شرق آشور ضمن اهدای پیام تبریک شهردار تهران، برای مرمت و رفع مشکلات عمرانی اماکن مذهبی اقلیت های مذهبی قول مساعد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱، در دیدار با اسقف و اعضای کلیسای شرق آشور که در آستانه آغاز سال نو میلادی به منظور اهدای پیام تبریک شهردار تهران برگزار شد، بر حفاظت از بناهای مذهبی اقلیت های دینی به ویژه آن ها که از لحاظ قدمت و ویژگی های بنا دارای ارزش های معماری و هنری هستند تأکید کرد.

آبادیان با اشاره به رویکرد اجتماعی مدیریت شهری در شهر تهران مبنی بر ارتقای مشارکت های مردمی، تعامل با مراکز مذهبی و خدمت رسانی به هموطنان اقلیت دینی را حائز اهمیت دانست و از ارائه خدمات عمرانی و... به ۲۴۰۰ مسجد و مرکز دینی در شهر تهران خبر داد.

او خاطر نشان کرد که شهرداری منطقه ۱۱ برای انجام خدمات و رفع مشکلات در موضوعات عمرانی آمادگی مساعدت به کلیساهای سطح منطقه را دارد.

مارنوسای بنیامین اسقف کلیسای شرق آشور در دیدار با مدیران شهری منطقه ۱۱ با بیان این که آشوریان بیش از ۳۷۰۰ سال است که در ایران سکنی گزیده اند و افتخار ایرانی بودن دارند، نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب (مد ظله ) ابراز ارادت نمود و حضور ایشان در منزل شهدای مسیحی که به مناسبت آغاز سال نو انجام شد، افتخار خانواده شهیدان و آشوریان کشور دانست.  

آشوریان که پیرو دین مسیحی هستند، از قدیمی ترین ساکنان سرزمین ایران هستند که در حال حاضر اغلب آنان در شهرهای تهران و ارومیه زندگی می کنند و کلیسای شرق آشور واقع در خیابان مخصوص – خیابان آقا بالا زاده که به کلیسای پارسی هم معروف است مکان مذهبی عبادات آشوریان است.

کد N1086846

وبگردی