آفتاب
در پیام سال نوی میلادی؛

مرکل: هجوم آوارگان "فرصتی برای فردا" است

مرکل: هجوم آوارگان "فرصتی برای فردا" است

صدراعظم آلمان در پیام سال نوی خود از آلمان‌ها خواست سرازیر شدن آوارگان به آلمان را "فرصتی برای فردا" ببینند.

صدراعظم آلمان در پیام سال نوی خود از آلمان‌ها خواست سرازیر شدن آوارگان به آلمان را "فرصتی برای فردا" ببینند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: من متقاعد شده ام اگر به درستی از این فرصت استفاده کنیم، تلاش کنونی که مبتنی بر پذیرش و ادغام آوارگان در جامعه آلمان است، فرصتی برای فردا خواهد شد .

صدراعظم آلمان تاکید کرد: به ندرت سالی وجود داشته است که ما بتوانیم تا این اندازه با این چالش رو به رو باشیم که سخنان مان با اعمال یکی شود.

مرکل که در اروپا و آلمان، حتی در حزب محافظه کار خود به علت سیاست درهای باز مورد انتقاد قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: واضح است که ما باید به کسانی که در تلاش هستند به کشور ما پناهنده شوند، کمک کنیم و آنها را بپذیریم .

صدراعظم آلمان تاکید کرد: این امر بسیار اهمیت دارد که ما از کسانی پیروی نکنیم که دل‌هایی سرد و مملو از نفرت دارند و فقط این ادعا را دارند که هویت آلمانی دارند و می‌خواهند دیگران را از آلمان اخراج کنند.

وی افزود: حضور این آوارگان می تواند دارای منافعی نیز باشد چرا که کشورها همواره از مهاجرت موفق سود برده‌اند هم از لحاظ اقتصادی و هم اجتماعی.

صدراعظم آلمان تصریح کرد: این بسیار مهم است که اجازه ندهیم ما را به تفرقه و جدایی بکشانند.

وی همچنین از نیروهای داوطلب، پلیس، سربازان و دولتمردان برای انجام وظیفه شان بسیار فراتر از آن چیزی که باید باشد تشکر و قدردانی کرد.

مرکل با نگاهی به 2016 گفت: تردیدی نیست که در سال آتی با موج گسترده‌ای از درخواست‌های پناهندگی روبرو خواهیم بود . این مساله زمان بر و هزینه‌بر خواهد بود.

وی از آلمان‌ها خواست خودباوربوده انسان دوستانه رفتر کرده و نسبت ه جهان باز باشند.

انتهای پیام

کد N1086794

وبگردی