آفتاب

کاردار جدید انگلیس در راه تهران

کاردار جدید انگلیس در راه تهران

ایرنا نوشت: وزارت خارجه انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد «نیکلاس هاپتون» سفیر سابق این کشور در یمن و قطر را به عنوان کاردار در تهران منصوب کرده است.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای گفت که هاپتون جانشین آجی شارما خواهد شد که در اوایل مهرماه گذشته به عنوان سفیر این کشور راهی قطر شد.
وزارت خارجه انگلیس، بابیان اینکه هاپتون امروز ( چهارشنبه ) از قطر راهی ایران شده است، گفت او قرار است از روز 31 دسامبر( فردا) کارش را به عنوان کاردار در تهران آغاز کند.
هاپتون که در سال 1989 میلادی به وزارت خارجه انگلیس پیوسته است، از سال 2013 تا 2015 سفیر انگلیس در قطر بود و پیش از آن هم به عنوان سفیر این کشور در یمن فعالیت می کرده است.
هاپتون مدتی نیز در دفتر نخست وزیری انگلیس در امور امنیت ملی مشغول به فعالیت بوده است.
براساس گزارش وزارت خارجه انگلیس، هاپتون پیش از ورود به تهران گفت: «از این که به عنوان کاردار در جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت می شوم، خوشحال هستم. امیدوارم برای دو کشور ایران و انگلیس این امکان فراهم شود که روابط به سطح سفرا ارتقا یابد و من از این مسئله خرسند خواهم شد. '
هاپتون افزود: این لحظه ای مهم در روابط بین ایران و انگلیس است و ما امیدواریم به دنبال بازگشایی سفارتخانه ها ارتقا مثبت این روابط را تداوم بخشیم. من بی صبرانه در پی مشارکت دو کشور در شکل گیری دور جدیدی از همکاری ها هستم.»
آجی شارما دو سال قبل پس از آنکه ایران و انگلیس روابط دیپلماتیک شان را که از سال 2011 میلادی قطع شده بود، از سر گرفتند، به عنوان کاردار ترددی انگلیس در تهران تعیین شده بود.
او در شهریور ماه همزمان با سفر فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس به ایران و گشایش سفارت این کشور در تهران، کاردار مقیم شد.
در مدتی که آجی شارما تهران را ترک کرده و در قطر مستقر شده بود، «بن فندر» به عنوان کاردار موقت انگلیس در تهران فعالیت می کرد.

4949

کد N1086636

وبگردی