آفتاب

یک کارشناس روس‌: انرژی هسته‌ای به امنیت انرژی ویتنام کمک می‌کند

یک کارشناس روس‌: انرژی هسته‌ای به امنیت انرژی ویتنام کمک می‌کند

بنابر گفته یک کارشناس روس، ویتنام برای اطمینان از امنیت انرژی خود باید به تولید انرژی از طریق استفاده از انرژی هسته‌ای روی بیاورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پاول بلوسف، استاد دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای روسیه (MEPHL) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی ویتنام گفت: انرژی هسته‌ای بسیار ضروری است چراکه هم‌اکنون نیز سهم قابل توجهی در تولید انرژی در جهان دارد.

به گفته این کارشناس هسته‌ای روس، پس از بروز فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن در سال 2011؛ برخی از کشورهایی که تجربه زیادی نیز در زمینه انرژی هسته‌ای نداشتند نسبت به این موضوع حساس شده‌اند اما کشورهای دیگری نیز به صورت فعال از این منبع انرژی استفاده کردند چراکه این یک منبع مطمئن تولید انرژی با کم‌ترین تولید آلاینده‌های کربنی و ایمن است.

به گفته بلوسف؛ نخستین راکتور هسته‌ای ویتنام از مدل (VVER) خواهد بود که قطعا برای این کشور مناسب است.

این کارشناس هسته‌ای با تاکید بر نقش ضروری کارشناسی که وظیفه حفظ ایمنی نیروگاه‌های هسته‌ای را به عهده دارند، گفت: با وجود یک تیم متخصص از مهندسان ایمنی هسته‌ای دیگر نیازی به تاخیر در اجرای پروژه‌های هسته‌ای نیست.

او با تاکید بر این که ایمنی و امنیت این راکتورها به عهده شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه است؛ گفت: باید یک آگاهی نسبت به انرژی هسته‌ای در میان مردم محلی مکانی که نیروگاه هسته‌ای ویتنام قرار است در آن ساخته شود؛ ایجاد شود.

شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه که قرار است نخستین نیروگاه هسته‌ای ویتنام را بسازد؛ یکی از مهم‌ترین شرکت‌های صادرکننده تجهیزات هسته‌ای در جهان است.

انتهای پیام

کد N1086419

وبگردی