آفتاب

شهردار نیویورک: ترامپ خطرناک شده است

شهردار نیویورک: ترامپ خطرناک شده است

ایرنا نوشت: تارنمای جمهوریخواه هیل از بیل دو بلازیو (Bill de Blasio) شهردار دموکرات نیویورک نقل کرد که لفاظی های ترامپ وارد محدوده 'خطرناکی' شده است.

به گزارش این تارنما، دو بلازیو در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود: 'ترامپ دیگر خطرناک شده است. او مرتب به گروه های مختلف مانند زنان، مسلمانان و آمریکایی های مکزیکی تبار هتاکی می کند.'
وی افزوده بود: 'ترامپ بتازگی سخنانی بر زبان می آورد که غیر آمریکایی است. مثلاً می گوید که می خواهیم فهرستی از مسلمانان تهیه کنیم و برخی از مردم را بر مبنای آزمون دینی به کشور راه ندهیم. ترامپ چه کرده است؟ قانون اساسی را در نظر بگیرید. این اظهارات بر خلاف تمامی ارزشهای بنیادین ما است.'
شهردار هوادار هیلاری کلینتون نامزد پیشرو دموکرات ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا گفته است موضع گیری های ترامپ در مورد مهاجرت بسیار دردسر ساز است. دو بلازیو مدعی است کم کم هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه با نامزدی ترامپ مخالفت می کنند.
به نوشته هیل، اخیر شهردار نیویورک در ادامه بگو مگوی امسال او با ترامپ است. در نوامبر گذشته دوبلازیو ترامپ را 'وراج' خوانده بود. ترامپ نیز در پاسخ به دوبلازیو او را 'بدترین شهردار' خوانده بود که در مدیریت نیویورک 'بی عرضگی' کرده است.
چندی پیش گروهی از مردم آمریکا در اعتراض به اظهارات ترامپ در مقابل ستاد انتخاباتی وی در نیویورک تجمع کردند و او را به دلیل پیشنهاد ممنوعیت ورود تمام مسلمانان به آمریکا 'فاشیست' و 'نژاد پرست' خواندند.

4949

کد N1086161

وبگردی