آفتاب

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: اعتدال و اصلاحات حداکثر هم پوشانی را دارند

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: اعتدال و اصلاحات حداکثر هم پوشانی را دارند

ایسنا نوشت:سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: همچنان معتقدیم عقبه اجتماعی اصلاحات در پیروزی آقای روحانی نقش به سزایی داشته است.

غلامعلی دهقان  با اشاره به برخی خبرها  مبنی بر ائتلاف اعتدال و توسعه با برخی جریانات سیاسی داخل کشور با بیان اینکه برای اعتدال و توسعه انتخابات موضوعی بسیار سرنوشت‌ساز در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود، اظهار کرد: واقعیتی که همواره مطرح است این است که انتخابات حکم دماسنجی را داشته است که نشان می‌دهد وضعیت دمای سیاسی کشور چگونه است.

وی خاطرنشان کرد: همه شواهد و قرائن نیز نشان می‌دهد که گفتمان اعتدال که در سال 92 موفق شد مصداق مورد نظر خود را در کسوت ریاست جمهوری ببیند همچنان در نزد توده‌های مردم و خواص جامعه از مقبولیت قابل توجهی برخوردار است.

دهقان با تأکید بر اینکه پیش‌بینی اینکه مجلسی با گرایش اعتدال شکل بگیرد دور از انتظار نیست، گفت: سخن امروز بر سر این است که نمی‌توان و نباید گفتمان اعتدال را منحصر به یک حزب و جناح خاص دانست؛ چرا که تحولات دو سال اخیر نشان می‌دهد در جامعه نوعی اجماع برای اداره کشور آن هم از سوی اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و معتدلین اصولگرا شکل گرفته است. بنابراین تمامی جناح‌های عمده کشور به نوعی نشان داده‌اند که رویکرد اعتدالی را به عنوان بهترین رویکرد برای اداره کشور می دانند، زیرا این رویکرد مبتنی بر عقلانیت و واقعیت‌بینی سیاسی است.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: در همین راستا حزب اعتدال و توسعه تلاش خواهد کرد که پس از مرحله احراز صلاحیت ثبت‌نام کنندگان، جمعی از آنهایی را که به رویکرد اعتدال نزدیک‌تر هستند و از سنخ اعتدالیون می‌باشند را به مردم معرفی کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در شرایط موجود عملاً بخشی از اصولگرایان راه خود را از ما جدا کرده‌اند، به جایگاه اعتدال و توسعه در آرایش سیاسی کشور اشاره و اظهار کرد: معتقدیم که ظرف ده سال گذشته و به ویژه پس از انتخابات سوم تیرماه سال 84 عملاً میان دو جریان اصلاحات و اعتدال به نوعی اتحادی موقت برقرار شد که از آن به عنوان ائتلاف تعبیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این ائتلاف طی دوران حکومت‌مداری دولت‌های نهم و دهم بیش از پیش به هم نزدیک شدند و ثمره آن نیز اتحادی بود که در 24 خرداد 92 اتفاق افتاد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با تأکید بر اینکه طی دو سال گذشته پیوند میان دو جریان اصلاح‌طلب و اعتدال نه تنها کم نشده، بله از همیشه مستحکم‌تر شده و این دو جریان بیش از پیش به یکدیگر نزدیک‌ تر شده‌اند، گفت: اکثریت نامزدهای دو جریان اعتدال و اصلاحات مشترک خواهند بود. حال چنانچه به هر جهت و بنا به برخی دلایل در بعضی از حوزه‌های انتخابیه گزینه‌هایی از این مجموعه‌ها حضور نداشته باشند ترجیح ما بر این است که در این مواقع از معتدلین اصولگرا استفاده کنیم.  به نظر می‌رسد که دو جریان اعتدال و اصلاحات حداکثر هم‌پوشانی را داشته باشند.

وی در مورد سیاست‌های حزب اعتدال و توسعه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: اعتدال و توسعه از حضور بزرگانی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام والمسلمین روحانی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین موسوی بجنوردی و حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی،یادگار امام (ره) استقبال می کند.

دهقان با تأکید بر اینکه نباید به موضوع فراوانی شرکت‌کنندگان در انتخابات با دید توطئه نگاه کرد، گفت: باید به واقعیت سیاسی جامعه ایرانی توجه کنیم و ببینیم که اعتماد متقابل میان دولت و ملت و حضور جوانان پس از انقلاب اسلامی سبب افزایش شرکت‌کنندگان نسبت به ادوار قبل شده است.

27220

کد N1086018

وبگردی