آفتاب

وزیر خارجه روسیه: خود استثناپنداری آمریکایی‌ها مانع آنها در مبارزه با تروریسم است

وزیر خارجه روسیه: خود استثناپنداری آمریکایی‌ها مانع آنها در مبارزه با تروریسم است

وزیر خارجه روسیه ضمن اعلام اینکه ترکیه در تلاش است تا رفتار مشاوران ناتوی خود در عراق را تقلید کند، گفت، تلاش آمریکا برای یک کشور استثنایی بودن توانایی آن در مبارزه با تروریسم از هر مسیری و با هر وسیله‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با انتقاد از این رفتار آمریکایی‌ها که فکر می‌کنند می‌توانند به هر کسی تذکر دهند، گفت: حقیقتی که با انگیزه‌ها و اهداف ما مغایرت دارد استثناپنداری آمریکایی‌هاست. این مساله مانعی در ادعای آنها در چگونگی مبارزه با تروریسم در طول، عرض و علیه افراد و نه تنها سازمان‌ها خواهد بود.

لاوروف ادامه داد: ایجاد یک ائتلاف درباره سوریه کاملا ایده آمریکاست در حالی که بسیاری از متحدان آمریکا در ناتو حل این مساله را از طریق راه مناسبش در سازمان ملل ترجیح می‌دادند اما آمریکایی‌ها گفتند نه، اسد نامشروع است و هیچ توافقی و سازگاری با او وجود نخواهد داشت.

وی همچنین به رفتار متفاوت ائتلاف ضد داعش در عراق در مقایسه با سوریه اشاره کرد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به رویکرد آمریکا نسبت به این دو کشور توضیح داد: زمانی که بغداد از ائتلاف ضد داعش خواست تا مبارزه از درون خاک این کشور را نیز پیگیری کند "ما عاشق عراقیم" اما در همین حال سوریه دیکتاتوری دارد که روزهایش به شماره افتاده بنابراین "ما آن را بمباران می‌کنیم بدون اینکه اجازه بگیریم"!

لاوروف سپس به ترکیه اشاره و عنوان کرد: آنکارا در نقض تمامیت ارضی و استقلال عراق چنین الگویی دارد، اگر چنین رویکردی بخشی از نگاه ائتلاف آمریکایی در بمباران تروریست‌ها در سوریه بدون اجازه دولت آن کشور نبود اکنون ترکیه جرأت نمی‌کرد چنین رفتار گستاخانه‌ای در قبال عراق داشته باشد.

انتهای پیام

کد N1085969

وبگردی