آفتاب

درخواست فرانسه از اتحادیه اروپا برای مقابله با پاسپورت‌های جعلی سوری

درخواست فرانسه از اتحادیه اروپا برای مقابله با پاسپورت‌های جعلی سوری

فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تا تلاش‌های خود را برای رهگیری پاسپورت‌های جعلی سوری که توسط افرادی که می‌خواهند وارد اروپا شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ تسریع بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه در نامه‌ای به کمیسیون اروپا از اتحادیه اروپا خواست تا تدابیر بیشتری را برای کنترل پاسپورت‌های جعلی سوری مورد استفاده توسط افرادی که قصد ورود به اروپا به ویژه یونان و ایتالیا را دارند، اتخاذ کند.

در این نامه آمده است: پاسپورت های خالی از اداره‌های مناطق تحت کنترل داعش به سرقت برده می‌شوند و زمانی‌که هویت‌های جدیدی در آنها نوشته می‌شود، رهگیری افراد سخت می شود.

وزیر کشور فرانسه در ادامه نامه خود به اتحادیه اروپا می‌نویسد: کنترل مدارک تردد آوارگان در مرزهای خروجی اتحادیه اروپا امری مهم و جدی است.

این درخواست از جانب دولت فرانسه در پی یکسری حملات تروریستی در پاریس در 13 نوامبر 2015 که 130 کشته برجای گذاشت، مطرح شده است.

کازنوو ادامه داد: متاسفانه این حملات نشان داد که برخی از تروریست‌ها تمایل دارند به کشورهای ما وارد شوند و مرتکب اقدامات مجرمانه شوند که این کار را با پیوستن به آوارگان و مهاجران انجام می‌دهند.

یکی از منابع مطلع در وزارت کشور فرانسه این مساله را مطرح کرد که پیشنهاد کازنوو می‌تواند توسط وزرای کشور و دادگستری اتحادیه اروپا در ماه ژانویه 2016 به بحث گذاشته شود.

انتهای پیام

کد N1085885

وبگردی