آفتاب

هشدار آمریکا به الجزایر و تونس درباره حملات تروریستی در جشن‌های سال نو میلادی

هشدار آمریکا به الجزایر و تونس درباره حملات تروریستی در جشن‌های سال نو میلادی

در حالی که دو کشور الجزایر و تونس پیش از این برای مقابله با هرگونه خطر احتمالی در جشن سال نوی میلادی حالت فوق العاده اعلام کرده‌ا‌ند، آژانس اطلاعات آمریکا به این کشورها در خصوص احتمال حملات تروریستی در شب سال نوی میلادی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه رای الیوم، برخی منابع مطبوعاتی در تونس و الجزایر اعلام کردند که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا به این کشورها درباره تحرکات برخی افراد که گمان می‌رود با تروریست‌ها در ارتباط بوده و برای اجرای حملات تروریستی با مواد خطرناک رادیواکتیوته برنامه‌ریزی می‌کنند هشدار داد.

این خبر با انتشار متن نامه‌ای در روزنامه "الصوت الآخر" الجزایر که مهر "فوق سری" خورده بود، تایید شده است.

این روزنامه نوشت، در راستای ممانعت از هرگونه اقدام تروریستی و با توجه به تعداد بالای توریست‌های الجزایری در تونس، مقامات هر دو کشور مجموعه‌ای از تدابیر امنیتی ویژه و احتیاطی را برای مقابله با هرگونه تهدید احتمالی در جشن سال نوی میلادی در این کشورها در پیش گرفته‌اند.

با افزایش نگرانی مسئولان امنیتی تونس یگان‌های امنیتی این کشور در نقاط عبوری مرزهای مشترک دو کشور مشغول کنترل و بازرسی خودروها و اشخاصی هستند که قصد عبور دارند. به ویژه که در این دوره شاهد افزایش تعداد زیادی گروه‌های گردشگر الجزایری هستیم که ترجیح می‌دهند تعطیلات آغاز سال نوی خود را در تونس سپری کنند.

به دنبال حلات تروریستی اخیر علیه مراکز توریستی و نیز نیروهای امنیتی در پایتخت تونس، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از شهروندان خود که در حال حاضر در تونس به سر می‌برند، خواسته در اماکن عمومی تونس و نیز هتل‌ها، مراکز تجاری، مناطق توریستی و رستوران‌ها نهایت احتیاط و هوشیاری را به خرج دهند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود تاکید کرد، با وجود اینکه دولت تونس خود را متعهد به مقابله با مسایل امنیتی احتمالی می‌داند و تعداد نیروهای امنیتی را در مناطق توریستی افزایش داده اما این چالش‌ها و تهدیدات تروریستی هنوز وجود دارند.

انتهای پیام

کد N1085824

وبگردی