آفتاب

کاسترو به مردم کشورش: خود را برای سالی سخت آماده کنید

کاسترو به مردم کشورش: خود را برای سالی سخت آماده کنید

رائول کاسترو به شهروندان کشورش هشدار داد که خود را برای شرایط سخت اقتصادی در سال 2016 علی‌رغم بهبود روابط با آمریکا آماده کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رییس‌جمهور کوبا گفت: گرچه حوزه گردشگری در کشور در حال توسعه است اما قیمت پایین نفت ضربات محکمی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

کاسترو در مجلس ملی کوبا گفت، انتظار دارد در سال آینده تولید داخلی رشد دو درصدی داشته باشد. این رقم نصف میزانی است که دولت وی در سال 2015 اعلام کرده بود.

اگر چه دولت رشد چهار درصدی تولید داخلی را در سال 2015 پیش‌بینی کرده بود اما کوبایی‌ها به دلیل میزان درآمدکم و افزایش قیمت اقلام ضروری به خصوص مواد غذایی ناراضی هستند.

کاسترو با اشاره به "سال سخت" پیش رو گفت: ما باید هزینه‌های غیرضروری را کنار گذاشته و از منابع داخلی خود در جهت توسعه کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: قیمت پایین نفت کمک‌ها و روابط دو جانبه ما را با برخی کشورها از جمله جمهوری بولیواری و ونزوئلا تحت تاثیر قرار داده است. هدف از این جنگ اقتصادی، کاهش حمایت عمومی از انقلاب کشور است.

رییس جمهوری کوبا در ادامه از مردم کشورش خواست، با قطع کمک‌های ونزوئلا "برچسب شکست به انقلاب کشورشان" نزنند.

وی افزود: علی‌رغم دشواری‌ها، تهدیدات و خطرات تاریخ انقلاب ما سرشار از وقایع باشکوه بوده است.

بیش از سه میلیون نفر در سال 2015 به کوبا سفر کرده‌اند که این رقم نشان دهنده رشد 20 درصدی صنعت گردشگری این کشور پس از بهبود روابط میان هاوانا و واشگتن است.

انتهای پیام

کد N1085610

وبگردی