آفتاب
اجمالی/حدادعادل در نشست خبری:

مجلس دولت ساخته به سود کشور نیست/اقتصاد مسئله مهم امروز است

مجلس دولت ساخته به سود کشور نیست/اقتصاد مسئله مهم امروز است

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: این را همگان باید بدانند که مجلس‌های دولت ساخته نه به سود کشور است و نه به سود دولت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در اولین نشست خبری با تبریک ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، اظهار کرد: در برگزاری این نشست خبری باید توجه کنیم که هنوز تبلیغات رسمی انتخاباتی آغاز نشده است و ما تا تبلیغات انتخاباتی فاصله داریم؛ بنابراین در این مصاحبه قصد تبلیغ نامزد خاصی وجود ندارد و گفتگوی ما مربوط به فعالیت‌های عمومی انتخابات که بخشی از آن را اصولگرایان بر عهده دارند، می‌شود.

وی افزود: باید مراقب باشیم که در این زمینه کاملاً در مرز قانون حرکت کنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: درباره انتخابات آنچه در اولین نشست خبری گفتنی است، امیدواری به برگزاری یک انتخابات سالم، باشکوه و حضور آگاهانه مردم است و همچنین اظهار امیدواری به اینکه نتیجه این انتخابات این باشد که دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی با توان بیشتری در خدمت مردم و انقلاب باشند.

حداد عادل ادامه داد: در انتخابات طبیعتاً رقابت هست و صحبت از پیروزی و شکست هم وجود دارد؛ اما مهمتر از پیروزی یک جناح و شکست جناح دیگر، پیروزی ملت در مردم‌سالاری است، چرا که ملت ما در ۳۷ سال پس از پیروزی انقلاب همیشه در این میدان موفق بوده است.

وی تصریح کرد: انتخابات به خودی خود حکایت از حاکمیت مردم و حاکمیت اراده ملی به سرنوشت کشور دارد و ملت ایران با نشان دادن قدرت مردم‌سالاری دینی، بهانه را از دشمنان می‌گیرند و وحدت خود را به نمایش می‌گذارند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه انتخابات هم یک فرصت و هم یک تهدید محسوب می‌شود، گفت: اگر عاقلانه و مسئولانه عمل کنیم، انتخابات یک فرصت خوب برای وحدت ملی، هویت سیاسی و بصیرت یک ملت است.

حداد عادل خاطرنشان کرد: غرض از دعوت امروز برای برگزاری یک نشست خبری، اعلام تشکیل ائتلاف اصولگرایان است. ما اصولگرایی را وفاداری به اصول امام (ره) و انقلاب اسلامی می‌دانیم و مراد ما از اصول، اصولی است که امام (ره) و رهبری برای ادامه راه انقلاب بیان کردند و اصولگرایی تعبیری در عالم سیاست مطابق با آنچه امام (ره) و رهبری مطرح کردند، است.

وی با بیان اینکه ما تقارن این نشست خبری را با سالروز بزرگداشت حماسه ۹ دی به فال نیک می‌گیریم، تاکید کرد: ما یادمان است که سال ۸۸ مردم در روز ۹ دی برای دفاع از ارزش‌ها و اعتقادات، به میدان آمدند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان ادامه داد: ما اصولگرایی را یک حرکت سیاسی برای دفاع از ارزش‌های مردم در روز ۹ دی می‌دانیم و در حالت کلی، پیام حماسه ۹ دی، «نه گفتن» به فتنه بود.

حداد عادل با اشاره به تشکیل شورای ائتلاف اصولگرایان، خاطرنشان کرد: در ائتلاف اصولگرایان هم تشکل‌ها و هم شخصیت‌های فعال سیاسی و هم روحانیون که همواره اصولگرایان در ارتباط با آنها تاکید داشتند، حضور دارند. از ماه‌ها پیش عده‌ای از نمایندگان تشکل‌ها و فعالان سیاسی از حضرات آیات یزدی، موحدی کرمانی و مصباح درخواست کرده بودند که اصولگرایان را در مسیر وحدت حمایت کنند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله موحدی کرمانی از نمایندگان تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی دعوت کرده‌اند تا این ائتلاف شکل گرفت. البته طبیعی است که تشکل‌های اصولگرایان سلایق مختلفی دارند؛ اما یکی از وظایف شورای ائتلاف این است که ساز و کاری تعیین کند که همه در امر انتخابات نقش داشته باشند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: سعی ما این است که مجلس مردمی و نیرومند تشکیل شود تا بتواند به دولت کمک کند، چرا که ما کمک به دولت را در درجه اول با همدلی می‌دانیم و سپس نقد سازنده را از مصادیق کمک به دولت تفسیر می‌کنیم.

حداد عادل با بیان اینکه مسئله مهم امروز کشور ما، مسئله اقتصادی است، گفت: کمک به تولید و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی از جمله موضوعات مهم امروز کشور است که ما با وجود یک مجلس مستقل می‌توانیم این امور را تحقق ببخشیم.

وی تصریح کرد: این را همگان باید بدانند که مجلس‌ دولت ساخته نه به سود کشور است و نه به سود دولت خواهد بود.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان از رسانه‌ها خواست تا در این انتخابات وظیفه بزرگ خود را انجام دهند و اخلاق را رعایت کنند، چرا که اگر رسانه‌ها به اخلاق تاکید داشته باشند، انتخابات خوبی خواهیم داشت.

حداد عادل در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه لیست تهران و همچنین لیست شهرستان‌ها تا چه اندازه تشکیل شده است؟ گفت: با توجه به اینکه هنوز صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان توسط شورای نگهبان اعلام نشده است، صحبت کردن در مورد فهرست انتخاباتی زود است و ما هم در حال حاضر به فهرست انتخاباتی نهایی نرسیده‌ایم؛ البته رایزنی‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: در مراحل فعلی بیشتر از رایزنی در مورد تهیه لیست نهایی، سیاست‌های کلی حاکم بر لیست تهران و نامزدهای اصولگرایی در کل کشور مطرح است؛ یعنی ما سعی داریم که ترکیب مجلس آینده، ترکیبی باشد که کارآمدی لازم را داشته باشد و باید دقت شود که از تخصص‌های اقتصادی، مدیریتی و آشنا به دستگاه اجرایی در مجلس حضور داشته باشند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: ما سعی داریم از همه قشرهای مختلف جامعه در فهرست اصولگرایان چه در تهران و چه در کل کشور حضور داشته باشند؛ بنابراین ما فعلاً سیاست‌‌های کلی در نظرمان است البته در تعیین فهرست نهایی ممکن است در فرصت باقی‌مانده یک جابجایی‌هایی در حوزه‌های انتخابیه صورت بگیرد که یک امر طبیعی در مسئله انتخابات است.

ادامه دارد...

کد N1085583

وبگردی