آفتاب

مالکی: اعدام صدام شکستی بزرگ برای ستمکاران بود

مالکی: اعدام صدام شکستی بزرگ برای ستمکاران بود

رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق اعدام صدام را پیروزی بزرگی برای مستضعفان و شکستی بزرگ برای ستمگران دانست و از کسانی که فریب این ستمگران را خورده‌اند، خواست تفکرات انحرافی حزب منحل شده "بعث" را رها کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در سخنرانی که در موسسه الشهدا به مناسبت سالروز اجرای حکم اعدام صدام برگزار شد، اعلام کرد: اعدام صدام پیروزی اراده مستضعفان و شکستی بزرگ برای ستمگران بود.

مالکی تاکید کرد: وقتی از اجرای حکم اعدام صدامِ جنایتکار سخن می‌گوییم باید آزار و اذیت‌ها و ظلم‌هایی که وی هر روزه وی در حق مردم این کشور روا می‌داشت را یادآور شویم و اگر ما به دنبال تحقق آزادی و عدالت در این کشور هستیم، باید حکم اعدام را برای این تفکرات انحرافی اجرا کنیم و آن‌ها را به شکل کامل از بین ببریم و به آن‌ها اجازه بازگشت دوباره به عرصه سیاسی کشور را ندهیم.

رئیس ائتلاف دولت قانون افزود: در زمان اعدام صدام توطئه‌هایی برای ممانعت از اجرای این حکم وجود داشت اما پافشاری بر گرفتن انتقام خون شهدا قوی‌تر از توطئه‌ها بود.

وی در ادامه تاکید کرد: رژیم به خاک سپرده شده صدام بود که طایفه‌گرایی را در عراق ایجاد کرد و برای اولین بار با پرورش تکفیری‌ها در کشور، آنها را در تمامی استان‌ها پراکنده کرد.

مالکی در پایان اظهار داشت: فریب‌خوردگان باید با کنار گذاشتن این تفکرات انحرافی، به آغوش کشور بازگردند و از گذشته سیاهی که برای مردم مرگ و کشتار به بار آورد، اعلام انزجار کنند.

انتهای پیام

کد N1085541

وبگردی