آفتاب

هدیه ویژه به پوتین و مقام‌های روسیه

هدیه ویژه به پوتین و مقام‌های روسیه

حامیان رئیس‌جمهوری روسیه در حرکتی جالب اقدام به جمع‌آوری سخنان برگزیده، شوخ‌طبعانه و کنایه‌دار ولادیمیر پوتین کرده و این کتاب را به عنوان هدیه برای "مقام‌های میهن‌پرست روسیه" ارسال کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این کتاب قطور با عنوان "واژگانی که جهان را تغییر می‌دهد" حاوی جدیدترین عبارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است که از سوی حامیانش به عنوان "نجات‌بخش روسیه مدرن" شناخته می‌شود؛ حامیانی که به تمام کالاهایی که مربوط به پوتین باشد از عطر گرفته تا نوشیدنی، علاقه نشان می‌دهند.

آنتون وولودین، نویسنده این کتاب 400 صفحه‌ای که از سوی گروه حامی کرملین موسوم به «نت‌ورک» به چاپ رسیده، گفت: «ما به این نتیجه رسیدیم که سخنانی که پوتین گفته است کاملا و یا تا حدی درست از آب درآمده است. ما در این کتاب این رویه را پیگیری کردیم و این ایده را ثابت کردیم.»

در میان نقل قول‌های به یاد ماندنی پوتین می‌توان به تهدید برای "خرد کردن" شبه‌نظامیان چچن در "خانه"، تاکید مداوم وی بر اینکه شبه‌جزیره کریمه بخشی از روسیه است و "بخش جدایی‌ناپذیر" روسیه باقی می‌ماند و سخنان وی خطاب به لتونی اشاره کرد که گفته بود ریگا "گوش‌های میمون کر نصیبش می‌شود." این اصطلاحی روسی و بدین معناست که لتونی هیچ چیز عایدش نمی‌شود.

زبان رک، صریح و قاطعانه پوتین بخشی از روشی است که وی برای ارسال پیام به نخبگان امنیتی کشورش استفاده می‌کند. البته در این میان سران سایر کشورها هم بی‌نصیب نمی‌مانند. به عنوان مثال پوتین در سخنان جدیدی که در این کتاب گنجانده نشده، به زبانی عامیانه حرفی رکیک درباره رهبری سیاسی ترکیه و روابط آنها با آمریکایی‌ها زده است.

گروه نت‌ورک 1000 نسخه از این کتاب را به کرملین داده است تا به عنوان هدیه‌ سال نوی میلادی میان مقام‌ها و سیاستمداران توزیع شود.

انتهای پیام

کد N1085094

وبگردی